Sävar-Umeå-Sundsvall-Sävar-Umeå

Helgen har varit rentav proppfull av aktiviteter, speciellt Emma och Lars bil. Proppfull! Lördag morgon steg jag, Eve, Emma och Lars upp 07.00 och 08.30 bar det iväg till stan där vi skulle träffa mamma och Kent. Ca. 09.00 begav vi oss iväg mot Sundsvall. Blev ett stopp i Övik där vi hade toa paus och köpte en glass. Jag lyckades somna en stund under resan och med godis napppåsen knuten i ena handen och huvudet på sne så var jag väldigt lik en bäbis enligt Eve. Väl framme i Sundsvall letade vi parkering, en idiot tränger sig och frågar mamma om hon fastnat med bilen. Tror inte den idioten vet vad ordet bilkö innebär, vi funderade starkt på att köpa en hammare inne på Ikea och slå ner han. Blev en rejäl rundvandrig där inne, Emma och Lars skulle ha tv rums bord och en tv bänk. Jag tänkte slå till och köpa en lampa som i själva verket är en bordslampa men den ska vara golvlampa med min andra likadana som dock är högre, blir jättefint i ett hörn. Alla hittade vi lite smått och gott och då for vi vidare till Birsta som låg alldeles brevid. Eve har länge velat fara till Monki så jag följde med dit och hittade en klänning jag blev totalt dökär i. Osäker som jag var vankade jag av och an men precis innan vi tänkte gå fick Eve mig att testa den. Tack ska du ha! <3 Middag blev det på Mc Donalds, inte så förtjust i det stället men kycklingburgare går alltid ner.

Klockan hann bli 17.00 och då var det hemfärd på G. Blev halv kaotiskt där i början. På parkeringen gick jag in i en spindelnäts tråd, slet bort den från ansiktet och tänkte inte mer på det. Efter ca. 20 min's bilfärd så tänkte jag försöka sova lite och då kände jag hur det kittlades väldigt mycket vid luggen. Precis som om något kröp omkring och vad hade jag där om inte en jättestor spindel. Jag och Eve fick panik, mamma slet loss spindeln ur mitt hår och då fick hon panik eftersom spindeln var påväg in i hennes jacka. Usch! Väl hemma så blev det att snabbfixa sig inför Kims födelsedags fest, vi kom hem ungefär 20.20. Kl 21.20 var vi påväg till stan igen. Var väldigt trevligt hos Kim, mycket folk. Jag, Emma och Lars lyckades få parkettplatser i köket. Rätt skönt att man hade någonstans att sitta. Jag blev väldigt onykter..då man sovit dåligt, haft huvudvärk hela dagen och knappt ätit som man brukar..ja då SMÄLLER det till vill jag lova. Efter festen for vi på Max och åt. När jag och Lars stod i kön fick jag lov att byta plats med Lars då dett fyllo bakom mig började klappa mig på rumpan och sen även la huvudet med all sin tyng på min axel. Kort Erica + Långt fyllo = No no..När vi väl hade bytt plats började även det här fyllot hänga på Lars. Tillslut fick vi våran mat och kunde sätta oss ner med Emma. Då fick vi även sällskap av Martin som slängde både strips och hamburgare i min cola, Martin..vad drack du igår? ;)

Tack för en underbar dag/kväll/natt!




Min söta lampa storm från Ikea (70 cm hög) och min underbart vackra puderrosa tyllklänning från Monki :) <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0