Åter i Luleå..igen

Har haft en bloggpaus då veckorna som gått varit rätt så bokade. Förr förra veckan kom pappa, Kajsa, Eve och Emil på besök. Dom stannade till tisdagen och for sen vidare till Jokkmokk. På onsdag kvällen kom mamma och Kent på besök. Var väldigt roligt att få besök så tätt in på varandra. Jag, mamma och Kent for in till stan på torsdagen, vi gick runt och tog det bara lugnt. Då Luleå Kalaset inleddes den torsdagen så fanns det mycket uteserveringar osv, vi gick och satt oss på Schlager salongen för en öl. Vi var även tillbaka till stan på kvällen/natten för ännu mer öl. Tycker att Luleås prat om gratisbussar bara var skryt då bussarna bara var gratis mellan 18.30-20.00 medans nattbussen kostade 40 kr och vi var packade som sillar i bussen. Varför ska man betala för att stå manglad i bussen? Hade varit mer värt med gratis nattbuss.

På fredagen blev det att jag åkte med ner till Sävar. Det var något som verkligen behövdes då jag har börjat må dåligt igen. Under veckan som gått så har jag hunnit med Rapido, Coverkings, Gammlia, Eurasia, Eastern Palace och Garaget. Har blivit bortskämd med god mat och gott sällskap i en vecka och det var rätt och slätt tungt att åka upp igen. Har bott här i nästan tre månader men har börjat känna att jag vill tillbaka. Jag känner mig tom utan Sävar och närheten till min familj. Det mesta känns förvirrande just nu, blivit smått dumförklarad för att jag vill flytta tillbaks och för att jag flyttade överhuvudtaget. Men varför ska man inte ta chanser i livet istället för att stå och stampa på samma fläck?

Även den här veckan är rätt bokad så får se hur aktiv jag orkar vara. Just nu är allting jobbigt att ta tag i.

Tisdag; 1 år sen min älskade farfar gick bort, saknar dig för var dag som går <3
Onsdag; Möte på soc angående hjälp med pengar och flytt (Wish me luck)
Fredag; Jag fyller 21 år

Avslutar inlägget med lite fina bilder som jag fått av min storasyster <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0