Årets juldag

Min juldag började med en dusch och en sminkning. Klädde sen på mig inför kvällen och gick hem till mamma för att fortsätta fixa mig där. När både hon och jag var klara så hämtade pappa upp oss då vi var ditbjudna på julmat. Vad kan jag säga, min pappa kan göra mat! Efter allt för mycket mat och glass gick vi vidare hem till min kusin Henrik som hade förfest med räkmackor innan alla skulle på puben och svänga våra lurviga till Hard To Handle. När vi efter många om och men kom dit så godkändes först inte våra förköpsbiljetter. Förstod dock att det inte skulle bli något bekymmer ändå, man har ju självklart kontakter. En man på insidan...Blev inte så mycket dansande i början då mamma inte föredrog någon av låtarna, var bra låtar men inte riktigt samma som dom brukar ha så man riktigt springer till dansgolvet. Var dock några överförfriskade kvinnor som drog igång hela tiden, ena förstörde även kvällen för mig. När jag och mamma väl gick upp och dansade så kom ena fyllkajan med rejäl fart och jag fick en hård smäll över bröstet med hennes axel vad jag vet. Jag tvärtappade andan och kände hur tårarna kom, var inte alls roligt då man förblev skakis i kroppen resten av kvällen. Jag behöver inte säga vad jag tycker om idioter på dansgolvet. Dom som känner mig väl vet hur jag reagerar. Dansade i alla fall mer i slutet och varken jag eller mamma kunde slita oss därifrån innan dom spelat sista låten. Natten slutade med en promenad hem i snöfallet, kallt var det!

Idag är jag helt utsliten, det känns verkligen att man har haft fullt upp tre dagar på sträcken och sovit dåligt under nätterna. Tack för denna jul! Ska spara mina krafter nu tills nästa år och då jävlar!

Puss & Kram chokladbanan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0