Umeå presenterar Alannah Myles

Igår var det Kulturnatta i Umeå, är alltid mycket spelningar och diverse. Vi valde att fara in endast för att se Alannah Myles och få höra Black Velvet (-89) som även är hennes enda internationella hit. Hon spelade fler klassiker som Love Is m.m. Är många som inte hört talas om henne, jag kan nog tacka min mamma för att jag gör det. Synd som det är med all musik så glöms det lätt bort då nytt kommer.Jag ska helt enkelt börja lyssna på henne igen, ännu mer än förut. Av konserten att dömma så är hon en väldigt härlig människa med mycket humor. Bara synd att det ska vara så mycket idioter på såna här tillställningar. En idiot står och skriker för fulla muggar om saker som inte ens har med Alannah att göra t.ex Löven. Sen trängde han sig före alla som stod där för att kunna stå längst fram. Vart även lite drygt med ungdomarna som jag stod både bakom och brevid. Mitt i allt kunde dom ställa sig och röka fastän alla står som packade sillar, eller varför inte sätta sig ner på marken och ta en vinare eller två. Jag själv stod i en vattenpöl under hela spelningen bara för att få en bra plats. Att bli blöt om fötterna är en sak man får ta, speciellt då allt var gratis. Kan i alla fall säga att det var sjukt roligt att se henne live och att det fortfarande känns som om det aldrig skulle ha hänt. Av Alannah själv att dömma så var hon väldigt nöjd med både sin kväll och publik. Wonderful!

Det tråkigaste med kvällen var att man inte hade en bra kamera med sig. Tänkte försöka fota med mobilen men alla lampor och diverse gjorde så att det inte gick så bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0