Ensamhet

Ibland vet man inte vart man ska ta vägen och ibland vet man inte om man valt rätt väg. Jag har valt en väg som gör att jag känner mig mer ensam än vanligt för tillfället, just för att jag inte är van vid den här ensamheten. Det är många som säger att man får ta sitt eget ansvar efter vilket vägval man gjort, men alla vill väl ha lite hjälp på vägen i alla fall? Alla gör vi våra egna val och allt för många skyller allt på andra. Har jag valt en väg som de jag känner inte tycker om så är det något som dom ska ta upp. Jag vill inte att någon av de mina går runt och känner att det är fel för mig och även för dom. Alla måste göra sin röst hörd för att allt ska kännas rättvist, det går inte att känna sig orättvist behandlad och sen aldrig ta upp det. Man förstör inte bara för sig själv då utan även för andra. Hur ska jag veta att något känns fel då det inte tas upp? Hur ska jag veta att jag gör fel? Det här med vägval är inte lätt, alltid är det någon som skadas. Man måste som sagt välja sin egen väg men även vara öppen för vad andra tycker. Dom man känner måste även vara öppen för att man vill ta en annan väg. Livet är inte alltid lätt. Man måste helt enkelt försöka göra det bästa man kan av det, inget är för evigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0