Go & Glá

Nu är jag åter hemmavid efter en weekend i GBG. Har haft det jättebra och ska försöka få med alla detaljer som jag vill ha med. I torsdags kom jag och Britt-Mari fram vid 16 tiden, först landade vi på hotellet och beundrade alla fina detaljer. Vi bodde på Best Western Hotel Eggers som ligger precis vid Centralstationen och Nordstan. Vi hade alltså världens perfekta läge både för shopping och trafiken. Efter att ha fräschat upp oss tog vi oss en tur på stan och vi hamnade tillslut på Gamle Port för en god middag. Dom har en currydressing som är to die for! Gamle Port var väldigt fint och såg framför mig hur folk i fina balklänningar gått runt där i svunnen tid. Det roligaste under kvällen var dock drycken till maten, servetrisen kom och sa; Här har ni era öl! Varpå jag svarade; Öl?! Vi beställde cola. Då såg hon allmänt förvirrad ut men gick och bytte, det är inte lätt alla gånger.

I fredags hade vi planerat att fara på Liseberg och i två timmars tid trodde vi verkligen inte att det skulle bli av. Att vara på Liseberg i regn är ingen hit och det vet jag redan sen tidigare. Men oturen vände till tur och vi tog oss iväg! Introducerade en av mina favoritkaruseller för Britt-Mari och nu är den även hennes favorit. Då vi tillbringade eftermiddagen och även kvällen på Liseberg så intog vi middag på en av deras restauranger vid namn Trebello. Mätta och belåtna sprang vi vidare för några extra varv med Jukebox. Under våran åktid hann vi med tre olika killar som skötte karusellen och alla tre hade lika roligt åt oss varje gång vi kom tillbaka till varje åk. Då klockan började närma sig stängning så sprang vi och ordnade våra hemliga ärenden för att sen åka tillbaka till hotellet och sova.

Igår var det planerat att gå runt på stan och glo, det var precis vad vi gjorde. Efter några varv satt vi oss ner på en bänk och kollade på alla människor runt omkring. Vi fick se ett gympapass av utklädda människor sjungandes politiska visor. Då om att vi ska akta oss för Anders Berg och Reinfeldt. Vi hade väldigt roligt åt allting då dom verkligen såg helt tokiga ut. Efter det blev det Capoeira uppträdande, som alltid är lika roligt att se. Väl tillbaka på hotellet tog vi det lugnt innan vi fräschade upp oss för kvällens utgång. Den här gången åt vi på Bee's uteservering. Var mysigt att sitta under en filt, snacka skit och kolla på människor. När vi suttit en stund kom kändisfrisören Bobby dit, var ganska roligt att se han då det är många större bloggar som jämt skriver om han. Påväg hem diskuterade vi om killar som är stor på sig och söker uppmärksamhet. Just när jag säger; Varför är killar så? Går det förbi två killar och ena säger; Ja, varför är killar så att dom vill knulla er i röven? Jag bad han gå och knulla sig själv för sådär säger man väl inte, helt sjukt men samtidigt roligt.

Idag blev det hemfärd klockan 11.15 för ett byte i Sthlm 12.35. Varit en kändisspäckad helg då vi såg Bobby igår, idag åkte Timo Räisänen med till Sthlm och därifrån åkte Amanda Jensen med till Umeå. Är väldigt skönt att vara hemma igen då dessa flygturer varit ett mindre helvete för mig. Då jag är förkyld har jag fått världens lock för öronen som smärtar väldigt mycket. Tur att det tillslut går över och skönt att man är ledig imorgon från VP.

Bilder är något som får utebli då vi alltid glömde att ta med kameran. Jag har fotat hotellrummet vilket får komma upp senare då jag får dom bilderna. Är många detaljer som uteblivit men har tagit med dom godaste. Med eller utan bilder så hade vi en underbar helg, tack så mycket för den fina presenten Britt-Mari! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0