Små groodorna

I nästan alla år har vi firat midsommar nere i Ivarsboda och så blev det i år också. Klarblå himmel, gassande sol och svalkande vindar. Kan det bli bättre? Vid själva firandet var det proppat med folk som anslöt sig till både tävlingarna, dansen och sist men inte minst lottköpning. Jag vann på en lott och valde ett par små hemstickade sockar, som är riktigt fina. Jag vann även 100 myggbett och färg på kroppen. Då själva firandet var slut gick vi tillbaka till stugan för att fika. Sen bar det av hem mot Sävar igen där vi skulle fortsätta firandet hemma hos morbror. Där blev det grillning, pilkastning, kubb och ett spel vars namn jag inte kommer ihåg.

Igår åkte vi tillbaka till Ivarsboda på kvällen till en annan stuga. Där blev det mycket skratt och prat i flera timmar. Självklart så åkte vi ner i oldsen även om det blev trångt både fram och bak.

Hoppas att alla ni andra haft en lika bra midsommar som jag!


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0