Big girls you're beautiful!

För någon dag sen fick jag ett mail från Ellos där dom bad mig som är plus size att svara på några frågor. Ellos undersöker möjligheten att lansera en webbsajt som är tillägnad kvinnor i storlek 46+. Det är något som jag verkligen stöttar och verkligen vill ha! Visst finns det fina utbud ibland på Generous, BiB osv, men tyvärr är dom flesta modellerna tält. Att så många tält modeller finns är ju bara ett bevis på att många större vill dölja sina kroppar. Vissa känner sig trygga i det och visst är vissa såna modeller fina, men då matchar jag det gärna med ett midjebälte. Liten eller stor, hylla din kropp! Jag döljer också min kropp med vissa plagg, men samtidigt framhäver jag mina good parts. Varför ska inte jag kunna få ha samma utbud som storlek 42, både i klädesväg och underkläder. Tummen upp för Ellos steg ut i framtiden!

Det är mycket skriverier om att det är ohälsosamt att vara stor, men samtidigt så är det också det om man är för liten vilket många strävar efter att bli. Man har ingen rätt att dömma någon annan efter deras kroppstorlek, vem vet vad som ligger bakom? Finns alla möjliga orsaker till den kropp man har t. ex mediciner, gener eller psyket. Är väldigt ofta jag blivit dömd just för att jag är större. Jag är en jättefin tjej, men jag vore ännu bättre om jag gick ner i vikt. Det är ingenting att hymla om, jag vill också gå ner i vikt men just nu gör jag ingenting åt det. Min orsak till att gå ner i vikt är för en längre framtid och att en dag få barn.

Man har som sagt bara sin kropp, därför ska man hylla den. Klä dig i det ni trivs i, inte i vad folk anser att ni borde bära! Jag har varit större sen små barns ben, jag har fått höra det sen dess. Jag lärde mig som tur var tidigt att gå min egen väg. Jag lever för mig, inte för någon annan och jag föreslår att ni gör detsamma! Man får ett så mycket rikare liv av att våga vara sig själv. Skin som den sol du är!


Kommentarer
Postat av: Erik

Vilket fint inlägg, instämmer helt i det du säger, hatar verkligen då folk dömer personer dör att de är för lång för kort, för stor för smal. Man kan ha sådana åsikter för alla tycker vi olika men man behöver inte använda dem. Jag har sett allt för många gå ner sig så mycket i någon säger de är något av dessa saker.

2010-03-09 @ 10:04:54
Postat av: hanna

Fast tjock och ohälsosam är ju inte synonymt. Man kan ju leva hälsosamt fast man är tjock, och man kan leva längre fast man är tjock! Och barn kan man väl få fast man är tjock?

2010-03-09 @ 11:35:21
URL: http://hannamariefiddeli.blogg.se/
Postat av: Pärlan

Jättefint inlägg! :) Jag har också varit stor sen barnsben och det har knappast varit en enkel resa. Så många fördomar som finns där ute. :(

2010-03-09 @ 14:26:03
URL: http://phatgirl.devote.se
Postat av: Bitterfittan

word! älskar ditt inlägg. jag är också av större modell men har jääävligt svårt för att acceptera det

2010-03-09 @ 15:38:07
URL: http://frokenbitterfitta.blogg.se/
Postat av: Sara

hej sötis allt bra med dig?

2010-03-09 @ 15:55:32
URL: http://onesara.blogg.se/
Postat av: ev

haha gull bilden på dä!

Jätte bra skrivet syster :*

2010-03-09 @ 17:37:41
URL: http://replace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0