I like to movie movie

Ikväll har det varit filmkväll på schemat hemma hos Emma och Lars. I början skulle vi vara fyra stycken men då både Lars och Eve fick motorcykel sug så fick vi börja utan dom. En liten stund efter att första filmen slutat kom dom hem, precis i tid för en till film!

Jag och Emma såg först Precious, vilket är en film jag velat se länge. Enda sen jag såg programmet om dom som sett den på en filmfestival, vilken minns jag inte. Riktigt bra och gripande film som får en att tänka på hur bra man egentligen har det.





När motorcykel tokarna återvändigt från staden så startade vi upp Prinsessan & Grodan. En film vi egentligen hade tänkt se på bio, men blev inte mer än att bara tänka tanken där. Nu har vi sett disneys första film med en mörkhyad prinsessa, det var på tiden! Men finns säkert någon fler etnisk prinsessa vi borde sätta in i filmhistorien. T.ex en inuit? (Eskimå) Denna film är i alla fall en väldigt glad film. Mycket färg, mycket sång och musik. Den var värd sin väntan.




Tack för en trevlig kväll! Nästa gång blir det Flickan från ovan och vem vet, vi kanske klämmer in någon till film?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0