Hulkmania

Idag har det varit en fullspäckad dag! Först praktik där ris inte hade inhandlats och då jag var chef över VP just för stunden fick jag pinna iväg som en liten pinving på Ica för att kunna få maten klar i tid. Varje onsdag görs maten tidigare då jag måste åka med 12.00 bussen in till staden för mitt psykologbesök. Väldigt gulligt av dom att acceptera att det händer en gång i veckan. Medans jag lagade mat förberedde jag en ny kaffesats, plockade ur diskmaskin och dukade i hall min hast. Jag vill ha det så prydligt som möjligt så är väldigt ofta jag får torka bort dessa jävla kaffefläckar! Enligt Kacka borde jag stanna kvar där för alltid för att jag är så jävla bra! Men det är nog inte riktigt vad jag har tänkt mig...

Efter ett bra möte hos psykologen då min lilla läxa togs emot med öppna armar och jag fick även komplimangen genialt på grund av min beskrivande tanke. Det kändes riktigt bra, nu har jag en större läxa. Ska skriva ner när jag vaknar om min trötthet, mitt fysiska måeende och även försöka känna efter hur jag verkligen mår. Har även tänkt fortsätta skriva ner mina negativa tankar, för då jag gjorde det kom jag på ett bättre svar på ungefär två sekunder. Sen var jag lugn igen, hur bra är inte det?

När jag kom hem tog jag tag i tvätten på en gång, men innan jag verkligen gjorde det var jag tvungen att ringa till mamma och skratta. Då jag bodde hemma bodde vi också här på Rönnstigen, men på den andra gården. Idag hade jag fått ett brev som var till min lillebror, nerkluddat på kuvertet står det; Eftersänt, Hällvägen 21? Dom siffrorna är inte ens nära vad mamma och syskonen bor på och där har dom bott i över ett år nu, galet eller vad. Har som sagt då tvättat hela kvällen och det har gått bra, var inte lika jobbigt som förra veckan då jag stod och gjorde monster ljud när jag försökte hänga upp tvätt.

Jag fick även ett idiotryck nu ikväll, jag har ett tag haft två tvbänkar i vardagsrummet och nu ville jag verkligen ha bort den ena. Jag som varken borde eller helst inte ens får slet som ett djur alldeles själv för att få ner den ena i förrådet. Fick en liten utskällning av mamma men samtidigt förstod hon mig. Jag vill inte behöva be om hjälp hela tiden. Visst, jag har ont nu och kommer säkerligen ha väldigt ont imorgon. Men jag kan vara stolt över att ikväll var jag Hulken och jag klarade mig själv! Imorgon blir det heldag på praktiken så får ta det lugnt där. Storasyster ska även komma förbi, saknar att ha praktik med henne! Sen på kvällen blir det att jag åker in en sväng till stan för att ta en fika med Maria, mysigt!



Blev lite grön i alla fall, ser ni likheten?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0