Kameralös tös

Det är väldigt ofta man sitter och läser folks inlägg angående hur en blogg borde vara. Det mest viktiga är ju såklart en innehållsrik text som man fastnar för, men det som är pricken över i:et är ju självklart bilder. Jag har väldigt sällan bilder och det känns riktigt tråkigt. Samtidigt är nog inte bilder så viktigt för min blogg, för jag har varken dagens outfit eller liknande. Men det vore jätteroligt att få dela med mig av saker som jag älskar och saker som jag gjort och blivit stolt över. Tyvärr kommer ju det få vänta tills någon anonym sugardaddy eller liknande sponsrar mig med en kamera då jag har två som varken fungerar. En är från stenåldern och slukar batterier, min andra hakar gärna upp sig och tar för tillfället inte uppladdningsbara batterier av någon anledning. Så på min önskelista står helt klart en digitalkamera, digital systemkamera skulle inte sitta helt fel heller.

Men då är det ju så att man ska hitta rätt kamera för ett inte så blodfrysande pris. En så kallad bloggkamera vore roligt att ha då man lättare skulle kunna ta bra porträtt på sig själv, men känns inte som att den håller måttet riktigt ändå. Vore roligt med en kamera som inte behöver dagsljus för att få skapligt bra kvalitet, är det något jag avskyr så är det att få suddigt ansikte och så vidare vilket man får med många. Sen om kameran också vore rosa skadar ju inte. Så det jag är ute efter är alltså en rosa kamera som visar upp alla mina skavanker i vilket ljus som helst. Den dagen jag börjar lära mig att redigera bilder så man ser ut som en filmstjärna blir den dagen jag kan köpa en ny dator. Min är nio år gammal och tycker nog inte om stora program. Är knappt att den tillåter en internetruta och några msn konversationer samtidigt. Men man ska som sagt vara glad för det lilla!

Tror inte att så många funderar över varför jag inte har bilder, men nu vet ni i alla fall. Bilder kommer den dagen jag gifter mig rikt eller vinner på lotto. Min webcam duger ju bara till att fota mig själv och så egocentrisk vill jag knappast vara, haha.


Kommentarer
Postat av: luffi

jo tack det har jag haft! du får gå till doktorn och kolla det där! om du är trött hela tiden är ngot kanske fel? kram

2010-10-12 @ 17:03:23
URL: http://www.luffi.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0