Howdy

Igår var som sagt min stora dag, hände inte något speciellt egentligen. Jag, Erica gick till min första psykolog på fyra år. Har ju som sagt bestämt mig för att ge det en ny chans och kanske blir det något jävligt bra utav det hela. Nu i början ska jag och A prata mycket, så att han får veta mer om mig, mitt liv och min bakgrund. Beroende på hur allt känns mellan oss två ska vi isåfall fortsätta med kognitiv beteende terapi. Vilket med en enkel förklaring betyder att vi ska ta reda på hur mitt beteende och hur mina tankar fungerar och på det sättet vända på allting till något bättre.

Efter mitt första möte gick jag ut i korridoren med ett leende på läpparna med låten rockabilly rebell i huvudet.

Idag var jag inne på en kvalitets säkerhets intervju. Jag svarade på massa frågor om mig själv, mitt liv och liknande. Det är något som ska hjälpa dom i sin tur med själva verksamheten om jag förstod det rätt.

Eftersom jag varit i stan två dagar på raken har det blivit ganska mycket att gå, idag var det verkligen långt från sjukhuset ner på stan, vet inte varför. Har gått samma sträcka flera gånger men idag blev vägen bara längre och längre. Hunnit med en sväng ute på byn också så när jag väl kom hem till mamma tidigare ikväll var jag less på att gå!

Har även pratat med läkaren idag och ska dit på onsdag för att prata mer. Hoppas hoppas hoppas!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0