Not my day

Idag har verkligen inte varit min dag. Jag vaknar av muller från traktorarbete vilket gör att mina fönsterlampor skallrar i takt inne i vardagsrummet. Tillslut avtog mullrandet, just före att mitt alarm ska ringa dock. Ligger kvar i sängen en stund och känner verkligen inte för att fara på VP men jag tar mig upp och knatar dit i alla fall. Väl framme då jag kommer in på VP är alla dörrar stängda vilket betyder möte. Möte som höll på tills klockan 12, kändes väldigt ovärt för mig att jag behövde vara där idag då det praktiskt taget var hela min praktik tid.

Mamma var gullig och hämtade upp mig då det givetvis skulle regna hela tiden vilket det fortfarande gör. Inget jag anser mysigt då jag har tvätt. Dagens dumheter slutar inte med regnet. Givetvis strular ena tvättmaskinen så alla mina kläder dryper av vatten, ingen tvätt som blir torr ikväll vill jag lova. Åt helvete med såna här dagar!

Imorgon är det dubbeldag på VP och det är städning som gäller, till lunch blir det torsk med räkor. Kan ej receptet så därför skriver jag inte ut det (pik till gammal kommentar). Efter praktiken blir det att gå hem, fräscha upp sig och värma upp lite tidig middag. Jag ska nämligen träffa Maria och vi ska gå på ett OA möte. För er som inte vet vad OA står för så är det ett självhjälpsmöte angående overeating. Man jobbar efter dom tolv stegen precis som AA. Många har ställt mig frågan ifall jag överäter. Samtidigt som jag inte gör det, så anser jag att jag gör det. Speciellt när det gäller småplocket. Förhoppningsvis kan det här mötet ge mig något och man kanske går fler gånger och tillslut kanske man kan få bukt på sitt sätt att äta. Då jag har IBS måste jag lära mig att äta bättre och oftare, har även skrivit ner vad som är bra och dåligt för mig. Tillsammans med Maria ska hon och jag försöka göra ett matschema som fungerar för mig även ekonomiskt.

Så idag kanske inte var min dag, men imorgon kanske är min dag till en start på ett bättre liv?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0