Körslaget - Avsnitt 4

I det här avsnittet hade körerna två låtar var. En egen vald och en som tv4 valt, temat blev klassisk motown. Då jag var ganska ofokuserad under programet så är min bedömning bara efter dom egenvalda låtarna. Hade besök och jag fastnade inte alls för avsnittet som jag brukar göra.

Min bedömning:

1. Gabriels kör blommar bara upp mer och mer och kvällens låtval var perfekt. Brukar som sagt vanligtvis ha lite emot lugna låtar men finns låtar jag älskar. Låten Tro är en väldigt fin låt och alla behöver vi tro någon gång i livet

2. För första gången anser jag att Andreas inte var lika sliskig som det brukar kännas. Klassikern Hungry Heart framfördes perfekt.

3. Jakobs kör framförde Sweet child of mine jättebra, en klassiker som aldrig dör ut

4. Lisa hade valt låten Genom eld för att hon brann så mycket för den. Tyvärr kände jag inte samma brinnande känsla för låten då jag aldrig hört den tidigare heller men kören gjorde ett jättebra jobb!

5. Casper, Casper...Vad har jag sagt om 60 talet? Ganska roligt att jag kommenterat det tidigare och nu nämnde han 60 tal alldeles själv. Låten Oh my God valdes för att man inte kan sitta still enligt Casper. Jag håller med, jag kunde inte sitta kvar och se låten utan fick gå iväg. Kan inte med den alls. Casper och hans kör har haft så stor potential men tyvärr åkte dom ut ikväll. Enligt mig på grund av allt jävla 60 tals tjatande




Mina tre favoriter


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0