Körslaget - Final!

I kvällens avsnitt var det som sagt final! Körerna sjöng tre låtar ikväll. En egenvald, en som folket valt från deras alster och en som tv4 valt ut. Jag hade mina föraningar om hur finalen skulle sluta och tyvärr fick jag rätt.

Min bedömning:

1. Gabriels kör sjöng Michael Jacksons I'll be there, kunde inte bli mycket bättre än så. Dom har verkligen förtjänat sin plats i finalen då dom har sånt bra gehör och underbar känsla. Folket valde ABC till kören och den gjorde dom lika bra som sist, fart och glatt humör. Tv4 hade valt låten Hallelujah, underbar låt och det fick dom verkligen fram.


2. Andreas kör sjöng John Lennons Imagen, en av mina favoritlåtar men tyvärr fick dom inte riktigt till det. Något saknades men jag kan inte sätta tummen på riktigt vad. Folket valde It's a beautiful day och den sjöng dom lika bra som tidigare. Hallelujah sjöngs bra men än en gång saknades något.


Vinnare av Körslaget 2011 spring edition blev team Andreas!...tyvärr. Grattis kan jag säga, men det betyder inte att jag tycker det är rätt vinnare.



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0