Körslaget - Semifinal

Har varit olidligt spännande nu då det varit semifinal. Körerna fick sjunga två låtar, en egenvald och en som Tomas Di Leva valt ut från sina alster. Spännande! Tyvärr gick det inte alls som jag eller storasyster ville och det enda ordet jag kan säga om det är; PINSAMT! Blev så arg att jag vart tårögd, vad är det för fel?

Min bedömning:

1. Jakobs kör kom tillbaka med en storslam! Först sjöng dom den underbara låten The show must go on och vilken underbar känsla dom fick till, helt rätt känsla! Lätt att den här låten förstörs men dom gjorde ett jättebra jobb. Tomas gav dom låten Vem ska jag tro på vilket dom också gjorde bra, dom fick till rätt känsla och glädje.


2. Gabriels kör gick tillbaka till gospel och sjöng låten Like a prayer, den var bra och jag förstår inte varför dom inte släppt fram solisten tidigare? Jag pratar om blondinen med stort blont hår och härliga kurvor. Fy skam att hon inte fått sjunga solo tidigare, jag bugar. Tomas gav dom låten Vi har bara varanda och dom fick till den rätta känslan helt klart.

3. Andreas kör sjöng låten Viva la vida vilket dom gjorde med bra fart och härlig stämning. Tomas gav dom låten Everyone is Jesus vilket jag anser vara helt fel låt och det vart inte riktigt vad man ville höra.



Tyvärr så åkte Team Jakob ut ikväll vilket jag verkligen INTE förstår


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0