Liten stadstur

Idag har jag varit på visit inne i stan vilket varade just över två timmar. På schemat hade jag en nageltid hos min kusin Frida men innan det hade jag tid över att gå runt på stan. Gick på Kappahl och letade upp en sak åt Agnes som Emma ville ha så köpte ut den och sen lyckades jag även hitta en födelsedags present till lillasyster Eve som fyller år nästa vecka. Inte länge efter det fyller även lillebror Emil år så jag måste klura ut något till han också. Hemskt vad tiden går fort, nyss var dom små barn och även jag var det. Sen jag brukade laga middag åt oss tre när mamma jobbade kväll har jag alltid kallat dom ungarna, det kommer jag att fortsätta med. Fastän vissa missförstod och trodde att jag hade egna barn men det har jag inte vad jag vet om i alla fall.

Fick som sagt mina naglar fixade idag och det gick fortare än vanligt vilket var skönt eftersom jag då hann med en tidigare buss. Har gjort likadana naglar som sist men nu går färgerna i temat Påsk. Jag vet att jag är jättedålig på att fota mina naglar och lägga upp men jag blir helt enkelt inte nöjd med inomhus bilder. Utomhus är det fortfarande för grått för att jag ska ta upp det. Ska försöka bli duktigare till våren och sommaren helt klart.

När jag kom hem från stan gick jag förbi familjen KPP en sväng och kollade på lill tjoppan min. Idag hade hon magont av och an och hon kunde inte bestämma sig för om hon skulle vara glad eller ledsen. Men kakmonster som hon var idag så är det ju självklart att bristen på kakor gjorde henne purken. Min mage började också säga ifrån eftersom jag åt lunch tidigare än vanligt och jag fick snabba mig hem för att laga middag. Jag trodde i alla fall att jag skulle laga middag men ack vad jag bedrog mig. Varan som jag intalade mig att jag hade hemma, hade jag inte. Där stod jag jättehungrig och trött, en tur till Ica var ingenting jag orkade. Hade som tur var kvar lite rester från gårdagens middag så fick nöja mig med det. Måste komma ihåg att gå in en snabb sväng på Ica innan jag fortsätter till VP där jag ska möta upp Henrik. Sen ska vi vidare in till stan på mitt flerpartsmöte som skulle ha varit under Access perioden. Övervänt någon?

Jag hoppas att herrarna kan slå sina kloka huvuden ihop för nu är jag less på att gå hemma. Jag har tappat det mesta av glöden som jag fick liv i under Access och det gör mig bara allt mer nervös över hur jag ska klara av att gå ut på praktik på ett helt nytt okänt ställe. Men som sagt vi ser vad som händer och fötter imorgon. Jag är nöjd så länge vi kommer fram till någonting alls.



April april...barnen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0