Premiär

Igår premiär grillade vi hos mamma och det var så underbart gott! Jag grillade två kycklingfiléer med hemmagjord marinad och resten något kött med grillolja. Marinaden vart bra men det smakade ganska mycket balsamvinäger då jag åt bara kyckling men med sås på blev det hur bra som helst. Blir att grilla igen den 29e då lillebror fyller år om det blir kyckling eller fläskfile får jag se då. Tror att John Blund var på besök igår för alla var jättetrötta, jag vill gå och lägga mig redan vid 18 tiden vilket inte alls skulle ha fungerat så bra. Senare på kvällen såg vi Talang och efter det startade jag och mamma filmen The holiday, den är riktigt sevärd. I alla fall om man är en sucker för romantiska tjej filmer som just jag är. Apropå igår så var jag och Peter iväg till skolan där jag ska få ha praktik. Tyvärr verkar jag bara få vara där tre veckor varför förstår jag ju inte. Jag trodde att jag skulle få ha praktik på samma ställe fram till sommarlovet. Så vad som händer efter vecka 19 och i sommar vet jag inte riktigt än men det ordnar sig väl på något vis.

Idag var vi in i stan en sväng. Först handlade vi lite nödvändigheter på Coop och sen åkte vi vidare till Rusta där mamma köpte en baden baden stol till i sommar. Är trött idag också och börjar även bli hungrig men det kan snabt åtgärdas. Man får inte vara dum! Jag grillade som sagt två filéer igår bara för att ha till middag idag också. Njutning på hög nivå säger jag bara. Ikväll är det Körslaget som är inplanerat sen får vi se vad som händer och fötter natten är ung!



Tuffast i Sävar, bilden är lånad av lillasyster


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0