Back on track

Nu börjar det hända saker! I måndags var jag i stan återigen för att gå in på Viva vägledning en extra tur. Där blev det så att jag sökte till Viva Komvux ht-11, nervöst! Nu får man bara hålla tummarna för att jag kommer in också för annars vet jag inte vad som händer och sker till hösten. Eftersom jag planerar studier så har jag redan kommit på vad jag önskar mig när jag fyller år. Jag önskar mig bidrag till en ny dator som inte får lust att säcka ihop som min gör då och då. Vill ha något fräschare då man ska hålla på med skolarbeten och dylikt. I tisdags gick jag, Emma och Agnes ut på en promenad, måste passa på innan praktik drar igång. Apropå praktik, Peter ringde idag och berättade att skolan jag haft på min lista sagt ja till praktik. 50 % på eftermiddagarna är det tänkt och det känns bra. Hoppas bara man kan komma överrens om tider så att det matchar någorlunda med mina bussar. Ska dit på fredag för en första träff, får veta mer då. Nu börjar det kanske hända något i mitt liv?

I dag har jag varit hos psykologen som vanligt och det är bara tre träffar kvar! Jag måste fira fira! Egentligen har vi fyra träffar kvar men eftersom jag känner mig ganska redo för att sprida på vingarna fick jag påsklov. Till middagen har jag gjort något jag aldrig gjort förut. Gjorde rhode island dressing till kycklingsalladen och den blev faktiskt riktigt bra. Så nu vet man att man kan det även om det är väldigt simpelt. Min kväll fortsätter med Glee hemma hos mamma fastän hon inte är hemma, men det går i alla fall.

Imorgon ska jag till Viva vägledning igen för ett inbokat möte med en studievägledare för att se till att allting stämmer. Få råd om kommande terminer och så vidare. Sen blir det att fara hem och ta det lugnt, äta middag och sen bege mig hem till mamma för att fira lillasyster som fyller 19 år imorgon. Grattis i förskott lillasyster! <3




10/4 Agnes 4 månaders dag



Åh, en hand..är den ätbar?



Helt klart ätbar! Jag ger handen  10 poäng


Kommentarer
Postat av: EmmaKP

Haha vilka härliga kommentarer till bilderna :)

2011-04-13 @ 20:24:19
URL: http://emmakp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0