Back to school

Det har varit en stor förändring att börja skola helt klart, speciellt också då mina skolplaner blivit helt ändrade på på grund av skolan. När jag ansökte till komvux i våras valde jag fem kurser och bad om att bara ha dagskurser då det sociala är en viktig del för mig då man studerar. Det började med på registreringen att två av mina ämnen helt plötsligt är när distans och i måndags kom vi även fram till att två kurser på mitt schema krockar. Fick antigen välja en ny kurs eller ändra om till närdistans. Så summan av kardemumman, av fem dagskurser har jag bara två kvar, resten blir på distans. Närdistans, vad är det? Det är precis samma sak som distans men man har mer möten med läraren på skolan. Nu får vi ju se hur det fungerar ihop med mitt schema annars, kanske måste lägga någon kurs på hel distans jag vet faktiskt inte. Motivationen till studierna har faktiskt dalat på grund av dessa komplikationer, har inte studerat på flera år och nu ska jag studera som en tok mestadels hemma? Men som man brukar säga; Man kan bara man vill! Jag vill och jag ska försöka och så är det med det.

Min studie hjärna har inte riktigt kommit i kapp än så trötthet och huvudvärk är en kompis nu, men det kommer lugna ner sig så fort man kommer in i det bättre. Igår handlade jag alla kursböcker förutom ett facit som var slut, en stiftpenna med extra stift och en överstrykningspenna. Den summan landade på 2443 kronor, aj säger jag bara, aj! Något mer som gjorde aj var då jag halkade idag påväg ner på stan. Skulle gena över gräset vid skolan och då kom det fler som gick där, en lallade på lite som han ville och jag skulle hålla mig ur vägen för att vara snäll. Vad händer då? Jag halkar på leran och landar på rumpan, drog ihop munnen som om jag ätit citron och sa aj! Killens assistent var snäll och stannade upp för att se hur det gick, tyvärr fick jag inte hjälp upp det hade suttit fint då man hade en tung ryggsäck på ryggen och ett paraply i handen. Så förutom tvätten igår fick jag tvätta ännu mer idag då leran ärligt talade luktade kobajs, så kan man ju inte gå runt och lukta heller.

Snart kommer mumin hit och stannar till på söndag och så jag har längtat! Imorgon efter skolan ska han hämta upp mig och vi ska ordna några ärenden som t.ex hämta ut mitt legg på polisstationen och handla lite på systembolaget inför lördagen på puben. Jag har inte varit rejält onykter sen i slutet på februari så det blir ju intressant, jag kanske försöker klättra upp i ett högt träd ovetandes om att jag inte är en katt? Ska ta tag i det sista här hemma nu och även göra sista frågan på läxan som är till imorgon.

Apropå bilderna jag lägger upp här nere, borde jag permanenta mig? Har börjat fläta håret efter att jag har duschat just för att få lockar. Jag trivs väldigt bra i det och fastän håret inte blir så tjockt och fluffigt så känner jag mig bekväm. Dom som känner mig vet att jag avskyr mitt tunna hår mot mitt runda ansikte. Sparar även väldigt mycket tid på att bara använda hårmousse och spray så att lockarna håller sig motför när jag tuperar håret.

Mina studier;

Engelska B
Naturkunskap B
Psykologi A
Människan socialt & kulturellt
Etik & livsfrågor

Psyk, mänk och etik är mina närdistans kurser, tur att lillasyster läst psyk och Britt-Mari mänk och etik!



Första skoldagen



Tredje skoldagen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0