So long

Sista dagen på praktiken idag som sagt, jag vet att jag tjatar om det. Är redan klar för dagen egentligen men ska sitta kvar här tills mamma kan hämta upp mig. Gjorde min kinagryta till lunch här idag vilket blev väldigt uppskattat. Anledningen till att jag behöver skjuts är att jag har woken med mig, ska handla lite på Ica och även hämta ut ett paket från Ellos. Vad det är i mitt paket tänker jag inte avslöja riktigt än även om många redan vet om det. Är mycket som ska bestämmas innan så får se om jag får nytta av mitt paket inom snar framtid eller senare. Antar att det inte är någon som har missat dagens snöfall, vissa hurrar och vissa buar. Jag är lite mittemellan där, ogillar att gå ute när det snöar hela tiden! Sitter man inomhus är det bara mysigt med stora lapphandskar. Hör många bilförare som hurrar för vädret och jag kan muttra tillbaka. Såklart dom kan njuta, dom har ju tak över huvudet. Ikväll blir det bara lugnt vilket jag behöver innan veckan som kommer. Har fått ta med mig en matlåda hem också så slipper tänka på matlagning, förutom att jag ska koka jasminris hemma men det tar ju inte så mycket på krafterna.

Apropå matlagning, skar mig på en av knivarna idag! Det roliga i det hela är att jag skar mig på den när den låg i diskstället, alltså inte under tiden som jag skar kyckling på rekordtid. Lite sår som blöder som ett stort, det gillas väl alltid? Ett litet plåster och en liten puss på det sen så är det fixat. Mamma var även förbi här en sväng efter sin promenad så nu har hon smakat på grytan första gången. Hon föreslog att vi ska gå ihop om ingredienserna och laga den här maträtten nästa gång hon har ungarna. Låter det bra Eve? ;)

Ska börja packa ihop mina saker här och invänta att klockan blir just över 15, efter det ska jag påbörja hemfärden och sen slå på viloläge.

Gammal bild men oj så gott i allafall!

Kommentarer
Postat av: Giz

sv: ja precis!! Dem blir ju så personliga dem små djuren, dem är verkligen som en hund i pocketformat! Aww, kul när man har djur som hela tiden vill vara med :) Hade också en hane för som ville vara med på ALLT X) Han var ofta med på promenader på min axel, eller när jag städa och laga mat. Önskar människor kunde se bort från det faktum att det är en råtta och se hur underbart husdjur det kan vara.

2011-02-03 @ 15:02:01
URL: http://SweGizmo.se
Postat av: evelina

Haha det låter kanon du ;)

2011-02-03 @ 18:45:15
URL: http://replace.blogg.se/
Postat av: Giz

sv: hahah vad coolt XD Härlig med en så trygg råtta:)

2011-02-03 @ 21:24:33
URL: http://SweGizmo.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0