Triss

Blir ännu en tre dagars uppdatering då jag inte haft tid under helgen att skriva alls. Är man bara hemma några timmar innan man går och lägger sig känns annat viktigare att ordna.

Fredag

Förmiddagen spenderades på Access då vi skulle på en föreläsning angående kost och hälsa. Trevligt att se andra lokaler även om man sett dom för några år sedan då vi var på Ungdomshälsan. Blev en skön fredag då vi fick sluta redan efter lunch. När jag kom hem tog jag det vara lugnt, startade dokumentär filmen om Heidi Andersson, Armbryterskan från Ensamheten. Kände mig manad att låna den då den stod där helt enkelt. Gick senare hem till mamma då jag var bjuden på middag där, det blev hemmagjord köttfärspizza som smakade lika gott som alltid! En efter en lämnade småsyskonen boet, kvar låg jag och mamma framför tvn och såg lite allt möjligt, mest Let's Dance, var kul att Orup stod i bakgrunden och sjöng, mer sånt! Vi åt även upp den sista kladdkakan då det bara var vi hemma och sen blev vi riktigt trötta, jag skyller helt klart på grädden då vi testade ett nytt märke. Vem vet vad dom har stoppat i.

Lördag

Fick en efterlängtad sovmorgon och en skön dusch på det. Kan livet bli bättre? Idag hade jag och mamma planerat att jag skulle göra kinagrytan hemma hos dom och så blev det. Mötte upp mamma hemma hos Moster (Har fyra mostrar men bara en som kallas moster) för att gå vidare på Ica och handla det som behövdes. Vi hade valt att göra dubbelt, alltså två kilo kyckling. Blev nästan lite action där ett tag då vi inte visste om grytan skulle rymma allting. Det gjorde den, men man fick vara väldigt försiktig då man skulle blanda ihop allting om det inte skulle ramla överbord. Kände mig lite nervös som jag alltid gör då jag ska laga en maträtt som dom andra inte smakat men nervositeten försvann ganska fort då alla åt så vi storknade. Två stycken hamnade i sängläge en stund efter maten och hur bra betyg är inte det? När vi flickor piggnat till började vi göra oss i ordning för Pubens kareoke kväll i början var det bara vi tre där. Fick min sångpartner i morbror Putte och även i Johan som var på Puben tidigare som trubadur. Vi var väldigt få men vi som var där hade riktigt roligt! Jag var även nykter och fick i mig hela sex glas vatten för att kunna sjunga. Hade lite problem med torr hals helt plötsligt, men en klunk vatten då och då smörjde stämbanden. Blev en sen natt då jag såg klart filmen Führerns elit, en hemsk men väldigt bra film.

Söndag

En söndag är alltid en söndag, alltså väldigt lugn. Blev middag hemma hos mamma även ikväll då det som sagt blev väldigt mycket mat över igår, men jag klagar inte. Är trevligt att få umgås med större del av familjen en helg. Ett tag efter middagen gick jag hem till familjen KPP för att få lite kvalitets tid med dom, speciellt med lilla Agnes. Är en vecka sen vi sågs men det känns som 100 år. Fick både mata och rapa henne vilket är alldeles underbart då man får sån närhet. Sen blev det raska steg hem för att koka jasminris inför morgondagens lunch och så kolla att allting man ska ha med sig redan ligger i handväskan. Jag hatar att kolla en extra gång på morgonen då man ska iväg så försöker alltid se till att allt som går att packa kvällen före packas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0