Jisses

Igår efter lång tids jakt av läkaren fick jag ju en besökstid, varför han inte kunde ringa mig den tiden istället vet jag inte. 250 kronor för att prata i fem minuter är väldigt dyrt enligt mig. Fick en ursäkt då jag han inte hört av sig fem av mina bokade telefontider men är ändå besviken på han. Han sa att då mina prover kommit tillbaka skulle han skicka iväg min remiss. Vilket han inte hade gjort för att HAN var skeptisk mot om dom skulle säga ja. Det gör mig så irriterad att han inte gjorde det han sa, igår lovade han att skriva remissen så nu hoppas jag att han gör det. För som tidigare sa han att han var skeptisk, att chansen att dom säger nej är stor. Det visste jag och det accepterade jag. Varför ska han då inte skicka remissen för något han är skeptisk mot då det inte är upp till han att säga ja eller nej. Det här är faktiskt mitt liv och ingen annans. Tänk om jag nu får ett ja, då har jag isåfall förlorat två månaders väntetid på grund av att min läkare blev skeptisk. Läkare eller inte, man ska göra det man bestämmer tillsammans med någon annan att man ska göra. Kommer ringa tillbaka och försäkra mig om att remissen är skickad om inte måste jag kanske ta till åtgärder för dåligt behandlad accepterar jag inte att bli. Jag är myndig och bestämmer över mitt liv och min kropp, ingen annan ska tro att han/hon kan bestämma över mitt huvud. Något positivt med mötet var mina blodprover, jag har förutom sänkan väldigt bra värden. Jag har jättebra blodfetter och mitt goda kolesterol ligger över det normala vilket också är jättebra. Bra blodfetter gör att jag inte har lika stor chans att riskera hjärtinfarkt, diabetes och liknande som dom som har sämre. Så ännu en gång kan jag skratta åt dom som säger att man blir så dålig på grund av övervikt. Mina värden är bra, tralalala! Kan ju bara tacka och ta emot från mitt goda arv, någon gång måste man ha tur som jag sa till läkaren.

Sen att besökskostnaden ökat med 100 kronor är ju bara idiotiskt, väldigt roligt om man träffar läkaren eller vad det nu är och det inte ger något och ändå ska man betala 200 kronor. Jag får betala 250 kronor då jag valde faktura, det är en väldigt dyr papperslapp det där.


Kommentarer
Postat av: Jennie

Är det en GBP-operation som du går och väntar på att få en remiss till? Känns märkligt att läkaren på VC i så fall ska ta ställning till remiss....de ska bara dunka iväg en på patientens begäran. Men det är klart att de ska ju se att man försöker och har försökt under de senaste 5 åren att själva tappa i vikt. Jag har precis gått igenom en op...ja 1½ vecka sedan och väntetiden är 2 år så remiss bör ju dunkas iväg omgående om det nu är de du vill ha remiss till. Jag var på konsulktation efter 1½ år och fick då en tid och en målvikt till op. Jag behövde gå ner 10kg okt-jan annars blev det ingen op. Men har man ett mål att jobba för så går det även om det inte är lätt. Mitt råd...byt läkare om den du har nu inte skickar en remiss och när det gått 3 månader från att mottagaren fått remissen så hävdar du din vårdgaranti. Då kommer de att leta runt i en databas i hela landet och det går snabbare....tyvärr innebär det också att du tackat jag till op precis vart som i landet och måste ta dig dit. Men som sagt du kan tjäna in 6mån eller mer på att göra så. Lycka till

2011-01-24 @ 09:35:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0