Lördagen

Min dag bestod av att äta lunch, duscha, sminka mig och göra i ordning innan middagsbesöket kom. Hade nämligen bjudit över lillasyster och lillebror på middag. Jag gjorde kusin Mattias starka curry kycklinggryta, min blev mest lite stark i eftersmaken. Svårt att veta hur mycket man ska krydda första gången man gör rätten men blev riktigt bra och det åts med stor aptit. Efter maten blev det att vi flickor gjorde oss färdiga inför puben, blev även att vi gick på förfest fastän vi det aldrig slagit oss tanken tidigare. På grund av att vi förfestade fick jag i mig lite för mycket, så var nog mest onykter den kvällen. Blev tårar i två omgångar under kvällens gång, så min kväll blev som sagt både upp och ner. Sånt som händer, tål helt enkelt inte skitsnack som verkligen inte stämmer.

Musiken på puben spelades av trubaduren Johan Boström, bra sångröst och så vidare men väldigt mycket blues. Jag vill ha mer håll i gång, mer fart så att man inte vill sluta skutta runt. Men han spelade min och lillasysters favorit Where the lonesome river flows, det var ett stort plus fastän det är en lugn låt. För första gången på länge beställde jag in en kebabtallrik under natten, det var riktigt gott! Kladdig mat smakar väldigt bra då man är onykter av någon anledning. Brukar annars äta något när jag kommer hem för att må bättre dagen därpå men den här gången hade jag inget bra att värma upp. Som vanligt fick jag hemsk huvudvärk under nattens gång, fått det dom senaste gångerna, men det är inget som inte går att åtgärda med lite sömn. Tog mig i säng just före klockan 04.00. Längtar till nästa trubadur som är den 12e, men längtar ännu mer till då Riff Raff Ruff ska komma!











Bilderna är lånade från lillasysters kamera ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0