Sommardag

Idag har jag haft världens mest perfekta sommardag och kväll! Åkte in till stan och fick min lugg klippt på Attityd efter det mötte jag upp Britt-Mari och vi gick till banken för att växla in mina enkronor. Det blev inte så stor summa då jag varit där och norpat tidigare men det täckte i alla fall lugg klippningen. Efter bankbesöket satt vi oss ner för mjukglass på torget, är det bara jag eller smakar både glass och strössel annorlunda? Vi hann med några vändor på affärer vilket är ett måste då man är i stan, testade en hatt på Lindex som jag så gärna vill ha. När klockan började närma sig middagstid gick vi in på Eurasia och fick ett bord i skuggan, maten var underbart god som vanligt, speciellt då man inte ätit den på länge. Efter att vi smält maten en stund gick vi en sväng på Åhlens och forsatte sen vidare till SF parken, där satt vi en stund innan vi gick vidare ner mot kajen där det var dansbandet Jive som stod på scen. Jag är ingen dansbandstoka, men det var verkligen pricken över iet för en underbar sommarkväll. Lite senare efter en stunds letande fick vi plats på TC's uteservering, vi kollade nämligen in fyra ställen före innan vi hamnade där, var hur mycket folk som helst ute ikväll. Har för första gången i mitt liv smakat frozen daquiri, jordgubb och hallon tack vare Britt-Mari som var snäll och bjöd. Mumsfilibaba är betyget för jordgubb, hallon var tyvärr en aning sur. Tog sista bussen och höll nästan på somna, det tar på krafterna att ha det underbart.

Tack för sällskapet Britt-Mari, vi syns imorgon!



Man kan inte vara snygg allt jämt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0