Wilmer

Gårddagens besök på Gammlia blev lyckat för både oss och Agnes. Blev att vi satt oss ner för att fika på en gång då Lars var sugen så in i norden. Jag valde en bärpaj med vaniljvisp som smakade super, lät även Agnes smaka på vaniljvispen men än har hon inte riktigt lärt sig hur hon ska svälja allting. Efter en liten stund gick vi runt och kollade på lite olika djur som hästar, grisar, getter och höns. Först blev Agnes lite skrämd av geten Wilmer men sen började hon sprattla som en lycklig säl, undrar om hon ville gosa med Wilmer? Vi gick även ombord på den gamla båten, Egil har jag för mig att hon heter men vi höll oss där nere eftersom det skulle bli krångligt att gå i trappen med en bäbis i famnen. Efter en mysig dag på Gammlia åkte vi och åt på Frasses under tiden så roade sig Agnes med att läsa tidningen tills hon blev väldigt trött. Inte fått en av sina vilor under dagen och sitta en varm bilstol och bli en calzone från och till, inte konstigt att humöret inte vill vara med längre.

Väl hemma igen så blev hon på ett superglatt humör, men lite senare var det sängdags i alla fall. Pappa målade altanen och mamma fick göra ordning och reda bland urvuxna bäbiskläder i förrådet. Jag tog på mig jobbet att natta lillan vilket gick bra, men brukar inte vara något problem. Tillslut sammanstrålade vi i soffan för att se filmen Crank som gick ut på att han i huvudrollen aldrig fick ta det lugnt utan han var tvungen att hålla adrenalinet flödande. Helt ok film för att inte vara i min smak, kan se action och liknande om jag inte är ensam.

Idag har jag däremot haft en väldigt lugn dag, blev pizza från Rapido med mamma och Kent. När jag varit hemma en stund efter middagen så tog jag tag i att dammsuga och skura golven eftersom vädret ändå svek en. När jag hade skurat klart blev jag jättevarm så satt mig ute på balkongen med en Sagan om Isfolket bok och njöt av den halvkyliga luften. Kände plötsligt hur det började blåsa kraftigt och såg hur dom svarta molnen gled in över gården. Fastän det är så naturligt såg det så onaturligt ut.

Imorgon fyller mamma år och det firas med den traditionella grillningen så man får hoppas på att regnovädret drar iväg under natten.









En nöjd liten dam påväg hem


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0