Kungen

Igår var vi och firade Agnes då hon blev hela sex månader gammal, tiden bara flyger förbi. När vi kom dit hade hon fullt upp med att kladda runt med sina älskade majskrokar. Vi äldre blev bjudna på bullar, rån, bondekakor och almondy toblerone tårta. Gällande tårtvalet hade jag funnits i deras tankar då jag velat smaka den ett tag nu så jag unnade mig en bit. Senare när dom flesta farit hem blev jag, Emil och Karro bjudna på jordgubbar! Lite senare kom pappa förbi igen och karlarna hamnade ute på verandan krigandes mot myggen medans vi kvinnor satt inne och slapp det. På hemvägen fick jag däremot kriga med några myggor och det slutade med några bulor på skallen.

Idag var vi bjudna till pappa på grillat och det var riktigt gott! Innan jag gick hem till pappa mötte jag upp Emma vid Ica och inhandlade chorizo och ramlösa. Var även på Ica en sväng tidigare under dagen för att köpa hem torrfoder till mamma, då hittade jag en underbar saftkanna med tillhörande glas, kunde jag låta bli? Köpte saftkannan och sex glass, mönstret och formen är nostalgiskt och det är något jag varit ute efter länge. Kommer att lägga upp bild på det senare, funderar på att göra mormors saft bara för att få den äkta sommar känslan. Som sagt så spenderade jag början på kvällen hemma hos pappa, var riktigt varmt under grillningen så jag gick runt klädd i bh och leggings, säkert någon som stör sig på det men då säger jag bara; Gillar du inte? Titta inte! Senare på kvällen blev det kubb. Vi var tjejerna mot killarna! Tyvärr förlorade vi båda matcherna men vi var riktigt nära att vinna andra matchen. Jag tog en tidig kväll och gick hem redan efter 22, skönt att komma hem tidigt för ovanlighetens skull.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0