Älskade barn

Det är några dagar sedan jag skrev sist och så får det vara ibland. Haft besök hela helgen av Britt-Mari och igår hade jag ingen ork när jag kom hem vid midnatt. I lördags hölls som sagt dopet för lilla Agnes, vilket är orsaken till att jag varit nervös dagarna före. Jag hade nämligen hittat en fin doplåt som jag även erbjöd mig att sjunga fastän att jag inte kan sjunga. Fått en knäpp nu i år att jag ska våga mer, som när jag gick fram och lärde mig armbrytning av Heidi Andersson. Nu skulle jag våga sjunga inför dopgästerna som låg runt antalet 40 stycken. Jag kunde knappt hålla tal för fyra kompisar och en lärare i gymnasiet utan att nästan svimma. Då kan man förstå vilken stor grej det verkligen är att jag sjöng på dopet.

Jag var så nervös att jag skakade i knäna och på grund av det blev låten lidande men jag sjöng hela låten och det är jag riktigt stolt över! Fick även två stycken att förstöra mascaran vilket är ett bra betyg fastän man inte lät så bra som man skulle kunna ha gjort. Dopet gick snabbt och smidigt, jag, mina syskon och Emmas barndomskompis Karro fick äran att vara faddrar. Efter dopet gick vi vidare till Klockargården som ligger precis brevid kyrkan för att inta dopfika som bestod av mycket gott. Jag och Emma hade gjort daimmaräng tårtorna som blev väldigt populära, riktigt kul då det var första gången vi gjort såna själva. Som dopbarn alltid blir så blev Agnes överröst av fina presenter och ord. Men sen så måste man ju också leta länge och väl för att hitta ett finare barn än Agnes om man nu kan det. Efter dopet åkte jag, Britt-Mari, Greger, Peter och Andy med hem till Emma och Lars för att grilla till middag så dagen var inte slut efter dopet inte. Modig som jag varit under dagen kände jag mig även som Hulken och bar över pappas grill från hans gård, var inte tungt men blev lite otympligt då jag tog en genväg över staketet. Kvällen fortsatte med riktigt god mat, filmer från dopet och mycket glada skratt. Jag hoppas att Emma och Lars är nöjda med sin och Agnes dag för det är då verkligen jag. Underbar dag och kväll, kan man få det bättre? Kommer att komma upp bilder från dopet men det får vänta ett tag, vem vet kanske även lägger upp filmen här också fastän den redan finns på youtube och facebook.

I söndags var jag och Britt-Mari barnvakt till Agnes ungefär två timmar så att föräldrarna fick åka in till stan och handla lite nödvändigheter i lugn och ro. Blev en liten promenad med vagnen, glassätande och blöjbyten. När Emma och Lars kom hem blev det att äta pizza ihop från Rapido vilket satt riktigt fint i magen.




Agnes doppresent, perfekt insida och utsida enligt mig <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0