Violet

Idag passade jag på att åka in med mamma till stan då hon hade möte klockan 10, innan det for vi in en snabb sväng på min praktikplats och nu har jag ordnat underskriften! Efter mötet åkte vi till Ica Maxi för att handla varor jag trodde inte skulle finnas på Ica här i Sävar men tji fick jag då jag nyss var där, dom hade. Men samtidigt var det självklart roligt att gå runt inne på Maxi, tror inte att jag har varit där sen före mars månad faktiskt. Har länge letat blommor till mitt köksfönster men alla blomsteraffärer jag varit in på har bara haft gröna och tråkiga. Inne på Maxi hittade jag lyckoklöver men bestämde mig sen för den klassiska mamma blomman Saint Paulia. Kallar den mamma blomma eftersom det alltid funnits Saint Paulia blommor hemma, dom är till och med från mormors tid om jag minns rätt. Är även nöjd med mitt färgval då jag valde lila med vita inslag. Efter stan for jag och mamma förbi Emma en sväng. Mamma hade köpt en ny flaskdiskborste då deras börjar bli nött och jag tog med kläder då vi beställde gemensamt. Landade hemma hos mamma ett tag efter det innan det var dags att gå hem och börja tvätta. Är riktigt trött och har en riklig huvudvärk efter den tidiga morgonen men jag skyller nog allt på mina grannar. Jag är lite less på att två grannar möts utanför lägenheten under mig för morgonkackel, prata får folk gärna göra men måste dom göra det vid klockan 7 på morgonen?! Och måste man avsluta kacklet för att sen starta tvn på högsta volym? Jag som inte har dåligt morgonhumör får verkligen det om jag blir väckt innan alarmet ringer och det inte finns tid till att somna om.

Petitesser enligt vissa, särskilt äldre vuxna än mig själv. Det är ju morgon, då ska man vara vaken. Skulle kunna kräkas på alla såna kommentarer man kan få då man blir irriterad. Sist jag kollade har alla själv varit yngre och velat sova längre än klockan 7 på morgonen, kom inte och säg annat för det tror jag inte på. Men sånt hör även till livets gång, äldre klagar på dagens ungdom, äldre som en gång själv blivit klagade på precis samma sak. Lite lustigt tycker jag i alla fall, snart kommer en tid då jag säger; Äsch, dagen har börjat, kliv upp!

Imorgon har jag tänkt försöka mig på att göra hamburgare, hamburgerdressing och hamburgarebröd LCHF inriktat, det blir intressant. Läser ni något om en galen ung kvinna på nätets löpsedlar imorgon kväll så handlar det nog om mig i fall det inte går sig som jag vill.




Saint Paulia/ African Violet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0