KPP helg

Fredag

I fredags var det avslutningsdags på Access, vilket kändes och fortfarande känns tråkigt. Tur man kan ha kontakt på så många andra vis. Dagen till ära hade jag både fixat håret och klätt upp mig litegrann, känns lite trevligare då. Morgonen började med att fylla i enkäter om hur vi tyckte att det hade varit och i fall något borde ändras. Jag kan nog tala för alla då vi varit helnöjda! Underbara coacher, underbar grupp och underbar stämning. Kan man be om så mycket mer? Vi fick även skriva upp tre positiva saker om varandra och sen fick vi det fint skrivet i ett eget kort. Tack för dom fina orden! Vi fick även varsin fin mugg i avslutningspresent. För att avsluta det hela blev vi bjuden på lunch buffé på TeaterCafét, även känt som TC. Det åts kalkonburgare, lamm, potatisklyftor och chiliaioli. När jag kom hem tog jag en vals med snabeldraken, sen gjorde jag tacogratäng till middag och det blev väldigt lyckat. Efter att ha städat undan och bytt kläder inväntade jag familjen KPP. Jag följde med till deras nya lägenhet och kikade medans Lars pillrade på med sitt. I helgen har det slipats och lackats, bra jobbat! Eftersom det närmar sig med flytt har jag varit och hjälpt till med Agnes så att Emma har kunnat ordna med det och lite annat. Vi såg en riktigt bra film som heter The ugly truth, värd att se.

Lördag

Har blivit lite skadad av att gå i säng tidigare och stiga upp tidigare, det har gjort att jag inte kan sova så länge på morgonen. Förmiddagen började med att mamma, vi systrar och systerdotter gick ut på en promenad. Är ju tänkt att jag ska promenera 30 minuter varannan dag helst. Man passar  på när det är fint väder och när man får trevligt sällskap. Blev kvällen till ära bjuden på middag, medans Emma stod i köket gungade jag Agnes för fullt i babysittern. Fort ska det gå, då är hon nöjd! Samtidigt såg vi på Nalle Puh och lite av Musses Klubbhus. Tecknat faller den lilla damen i smaken vilket inte är så konstigt då det ligger i våra gener. Till middag bjöds det på kycklingfilé och pommes frites. Gungningen fortsatte inne i köket men jag och Emma bytte av varandra då och då. Tiden flöt på och senare kom Lars hem, då startade vi filmen Skin. Den var riktigt bra men mest intressant för mig och Emma tror jag, men vad gör det om 100 år? Lite senare kom även lillasyster förbi och en stund efter det tog jag mig en promenad hemåt i mörkret.

Söndag

Klev upp före klockan 11 idag med, åt lunch och gjorde mig i ordning. Svängde förbi mamma en sväng innan jag skulle fortsätta upp till KPP och då visade det sig att hon trodde vi skulle gå ut och gå idag igen. Sagt och gjort, det gjorde vi. Lika härligt väder idag om inte härligare eftersom det inte blåste lika mycket. Under promenaden fick jag även tag på en ny stekpanna inne på Ica vilket är bra då min börjar bli elak. Blev gungning som stod på schemat idag också vilket i sig är väldigt bra träning. Blev mycket skratt och miner framför Agnes för att se hur hon reagerade och det blev även mycket tv tittande vilket passar riktigt bra på en söndag. När det började närma sig middags tid tog jag mitt pick och pack hemåt. Värme upp tacogratäng till middag och höll sen på att somna av paltkoma. Är helt slut i kropp och sinne, men det är det värt 1000 gånger om!

Tack för en underbar helg! <3



<3


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Både mössa och skor på sig då är det skönt att ta sig en liten tuppis

2011-03-08 @ 10:34:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0