Plask

Ett tydligt vårtecken är när slasken kommer och för tillfället har den kommit med besked. Samtidigt som man älskar att våren närmar sig blir man nästan deprimerad av all slask som ska blöta ner allt man äger och har. Bilägarna på min gata är i alla fall måttligt road eftersom man knappt tar sig in eller ut från parkeringen, härligt när sådant där sköts som det ska. Eftersom slasken på själva gatan skrapats bort blev det kulleffekter på infarterna när det bildats djupa spår, underbart!

Slasken trotsade både igår och idag för en promenad, blev kortare vändor än vanligt men jag skulle bli tokig av att planera vart jag ska gå en sån bit. Innan promenaden var jag umgicks jag med Emma och Agnes en stund innan mamma kom förbi och vi skulle ta oss iväg. Blev mycket off road körning med vagnen vill jag lova, innan allt smält bort kommer Emma ha gigantiska mamma muskler. Innan vi fortsatte hemåt blev det en vända inne på Ica, jag blev väldigt sugen på att göra pannkakor till middag då familjen KPP också skulle göra det. Köpte även med mig en vetelängd som vi smaskade på innan det var dags för mig att gå hem till mitt kök. Tyvärr blev det inga pannkakor för mig till middag, blev pannkaka av det hela! I ilska for jag på Ica med mamma och köpte chokladpuddingen eftersom grädden redan var vispad och klar i kylen. Att telefonnätet strulade idag gjorde inte någonting lättare heller. Vilken dag alltså, tur man fått sin dos av Agnes gos så att man mår bra i alla fall.



Samlar sina krafter inför promenaden


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0