Finn fem fel

Som jag skrev tidigare for jag och lillasyster Eve på puben här hemma i Sävar efter middagen på Droskan. Först for jag, mamma, Eve och Emil hem till Putte på förfest. Emil hängde med kusin Kevin och deras kompisar medans vi äldre umgicks i köket. Själv så kör jag på nyktert förutom cidern till middagen det vill säga. När grabbarna grus skulle börja bege sig till puben for vi andra förutom lillebror hem till mig en sväng för att hämta skor, bättra på smink och så vidare sen skjutsade mamma oss på puben innan hon for hemåt. På puben var det Finn fem fel som spelade, ett av Norrlands bästa coverband sägs det. I det bandet var det en gammal bekant som spelade roligt nog, dock bara som vikarie. Har inte träffat den människan på nästan fem år så det var lite roligt. Jag som den tok jag är gick ut i kilklacks skorna då jag inte ville byta till något annat än långklänningen jag bar tidigare. När kvällen började närma sig sitt slut tog jag av mig skorna och dansade barfota, gick det med även om jag säkert såg ut som en hippie samtidigt. Vi var ungefär tio stycken på puben så ibland var det riktigt tomt på golvet. Ett tag innan stängningsdags ramlade några fler personer in, sen varför man inte kan komma lite tidigare förstår jag inte. Betala 100 kronor för en timme, är det värt?

Jag hade i alla fall en riktigt bra kväll förutom då jag fick stortån stämplad, men så kan det gå på ett dansgolv!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0