Heldag

Igår gick pappas överraskningsfirande av stapeln redan från tidig morgon. Klockan 09.40 var vi ett gäng som knackade på hemma hos pappa för att dra med han ut i skogen. Vi for till en grillstuga efter Sävarån för att leka lekar och grilla korv. Det blev både ringkastning, pilkastning, luftgevärsskjutning, sånglek och ordlekar. Jag som aldrig använt luftgevär träffade två burkar av tre vilket var riktigt roligt även om jag inte höll geväret riktigt som man skulle enligt vissas kommentarer. Har verkligen saknat att äta korv, har nyligt kommit fram till att chorizo är helt ok att äta då jag inte utesluter kolhydrater helt utan jag håller mig runt 5 gram. Dagen till ära åt jag dock både chorizo och grillkorv, det satt fint i magen. Vi hade en riktigt trevlig förmiddag och tur med vädret då det var grått men uppehåll, då och då kikade solen fram. Pappa verkade nöjd med sin start på dagen och vi for alla hem till sitt men även för att mötas upp senare igen vilket inte pappa hade någon aning om.

Klockan 18.00 träffades vi igen utanför Droskan för att äta en riktigt god middag tillsammans och nu var vi några fler då vissa hade förhinder på morgonen. Snobbig som jag är valde jag den dyraste maten, fast det gjorde jag faktiskt bara för att jag kände mig osäker på det andra som fanns att välja. Många runt bordet valde just kötträtterna som hade ett speciellt namn som jag inte kommer ihåg just nu. Det speciella med maten var att man fick grilla den själv på en het sten som låg på tallriken. Det fräste rejält runt bordet och ännu mera lite senare då bordet bakom beställt samma sak, tillslut fick man lite problem med andningen just på grund av all rök som uppstod. Efter middagen blev det en liten fotografering utanför Droskan innan hemfärden. Jag kände att det skulle vara roligt att ha ett kort med pappa och vi syskon på. Lite senare skildes vi åt för nya äventyr på olika håll. Jag och lillasyster Evelina for på puben hemma i Sävar, men det är en annan berättelse.








Förmiddagen avslutas med en bild på min kusin Vanessa som äntligen kommit hem!







Fina Karlssons



Inte så fina Karlssons


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0