Karusell

Igår var det en fin och solig dag som mötte mig när jag slog upp ögonen. Jag gjorde i ordning mig och åt som vanligt inför praktiken och sen tog jag bussen in till stan. Under bussresan blev jag uppringd av Lars som undrade om jag ville äta middag hos dom vilket jag tackade hjärtligt ja till. Fick senare under dagen veta att mamma och Kent också skulle följa med, the more the merrier. På menyn stod grillat, fläskfile, chorizo och potatisgratäng. Kan det bli bättre? Vi hade lite problem med grillen i början men tillslut gick det att grilla och vi fick i oss mat, lite senare fick vi även i oss chokladpudding. Att det blev strul med grillen gjorde inte mig någonting alls då fick jag bara mer tid med Agnes vilket är guld värt! Valde som sagt att ha fuskdag igår, är väldigt länge sen jag åt gratäng så kan ju lova att jag njöt för fulla muggar. Efter den sena middagen blev vi alla lamslagna av trötthet och det blev en för ovanlighetens skull tidig kväll.

Påväg hem hörde jag ett raspande ljud och vad såg jag då om inte två igelkottar som förförde varandra. Rättare sagt var det hanen som gick runt honan i en så kallad igelkottkarusell för att se om han fick komma innanför taggarna. Fick komma riktigt nära och ta bilder, filmade även en snutt men eftersom det var mörkt ute hörs bara det raspande ljudet, kollar man riktigt noga ser man dock två mörka figurer som rör sig. En gång såg hanen mig som en rival då han kom emot mig, men då backade jag bara ett steg och så var det lugnt igen. Så kul att jag har fått se tre igelkottar den här veckan och till och med fått se parningsritualen, det har jag aldrig gjort förut.



Såhär ser man ut när man blir killad på magen







Två gnöliga bäbisar

<3




Igelkottkarusell



Ge dig iväg, hon är min!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0