Hej då lov

Imorgon drar allvaret igång igen, tyvärr! Säkert någon där ute som håller med mig?

Som ingen missade åkte jag till Gällivare den 28/10, resan tog sex timmar med tåg. Tåget skulle rulla från stationen 06.30 så jag var uppe före tuppen, närmare sagt 04.15. Pappa var snäll och skjutsade mig till stationen där jag efter ett tag fick veta att tåget var försenat nästan en och en halv timme, glädje! Kände mig väldigt nervös över tågresan i och med förseningen och tågbytet i Boden så jag satte på mig kanin öron och lyckades höra en annan tjej prata om samma resa, ensam även hon. Slutade med att jag fick en tågkompis, vi satt på stationen och väntade tillsammans och satt även stundtals tillsammans på tåget, hoppas du fick ett härligt lov Frida! Var framme i Gällivare just efter klockan 14 och då var jag nådigt less men resan var värd det som väntade på stationen nämligen mitt hjärta! Blev att vi bodde i lägenheten i Malmberget under min visit istället för hemma i byn som i andras öron heter Purnu. Träffade Johans mamma och äldsta lillebror Axel en snabb vända redan på fredagen då han hämtade sina saker efter skolan. Efter det blev det en snabb middag och efter det en promenad i regnet till coop för att handla lite smått och gott. Resten av kvällen blev det mys i soffan och en tidig kväll då båda var trötta.

På lördagen åkte vi till ett litet köpcentrum där vi kollade på vinterskor, fick mig ett par Columbia som sägs vara riktigt bra och omtyckt där uppe, alltså borde dom vara bra här nere också tycker jag. Efter det åkte vi vidare till byn för att äta middag hemma hos Johans familj. Träffade Johans mamma en snabbis igen och även småbröderna Axel och Tobias, herrn i huset var och jobbade vi sågs först senare på kvällen. Innan middagen åkte vi en snabb sväng till mellersta storasyster Anette som också bor i byn, där fick jag träffa hennes lilla familj över en fika. Till middag blev vi bjuden på chipsmat på enkel svenska, påminner lite om tacos. Till efterrätt blev det digestivekaka med bär och lite senare även milkshake. Milkshaken satt fint efter min och Johans tävling i Disney singstar. Fick kolla i flera fotoalbum vilket är jätteroligt! Förutom Johans familj har jag även fått träffa deras renar inne i renhagen då det var matdags, har även gosat med familjens två hundar.

På söndagen var det dags för ännu mer fika, först åkte vi till äldsta storasyster Hanna och hennes familj, blev bjuden på hennes halloween cupcakes, superfina! Efter det bar det iväg till yngsta storasystern Emma med sambo som bjöd på flera sorters bakverk och även godis i slutet. Vi spelade disney TP (trivial pursuit) vilket är ett spel jag helt klart vill äga. Till middag beställde vi pizza vilket satt riktigt fint fastän man ätit fika för tio personer redan. Kvällen avslutades hemma i lägenheten framför en film med mys.

På måndagen åkte vi till byn igen för vi var bjuden på middag även då. Först fick vi fika och sen åkte vi en sväng till Anette igen då visiten på lördagen blev så snabb, där blev vi bjuden på tårta då hennes man fyllde år dagen därpå, mums! Hon blev väldigt glad över att få försökskaniner på  besök då hon testade en ny fyllning och vi var glada för tårtan! Vi åkte tillbaka till familjehuset men det blev ingen middag för oss förens vid 21 tiden då vi kom tillbaks till lägenheten då vi var så mätta av allt god fika vi bjudits på. Då vi skulle åka hem på tisdag morgon fick vi med oss renkött och även något stycke älgkött har jag för mig, riktigt snällt att bjuda bort finköttet. Samtidigt som det skulle bli skönt att komma hem så var det jättetråkigt att fara hem då jag haft det så trevligt.

Vi tog oss iväg just efter 10 snåret på tisdagmorgon, då begav vi oss den långa vägen hem till Sävar. Första stoppet blev i Töre där jag åt en superstark men god pizza. Sen tog vi en snabb paus just före Skellefteå också, efter det bar det av raka vägen hem, så resten av mitt lov förbrukade jag hemma i Sävar med min älskling men det är en annan historia.

Är jättenöjd med mitt Gällivare besök och det känns jätteroligt att jag är välkommen tillbaka när jag vill. Har inte bara fått jackpot med karl utan även med hans familj, hur bra är inte det? Apropå min karl, den 2/11 bestämde vi att vi är ett par! Alltid varit han och jag sen vi träffades men nu är det 100 % bekräftat. Det där med ordet bekräftat är ett litet skämt, jag skickade förfrågan till Johan på facebook och sa; Bekräftar du?



Millis


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0