A little bit funny

Mitt lilla hjärta Agnes har kommit in i en väldigt rolig period. Hon är så villig att lära sig nytt att hon har börjat härma och ta efter. När jag var på besök i förra veckan hade hon ett av sina utbrott, hon la sig platt på golvet och var så arg. Jag härmade henne för att bryta det men det hjälpte inte. Fine tänkte jag och la huvudet på armarna och låtsades sova. För att få hennes uppmärksamhet låtsades jag snarka och plötsligt var hon inte lika arg längre. Jag hörde att hon började skratta och tittade upp och fick se henne stå på huk brevid mig med huvudet på sne. Efteråt när jag fortsatte snarka så försökte Agnes också för det var ju ett jätteroligt ljud! Än är hon dock inte där blir lite mer väs aktigt men oj så roligt!

När de var här hemma hos mig på besök ville Agnes så gärna leka med Mirabelle för katter och hundar är något av det bästa hon vet. Det blir utbrott här också men glädjeutbrott, ibland kan de roligaste glädjetjuten komma ifrån henne och det värmer ens hjärta så mycket. Vi försökte lära henne att locka på Mirabell ifall hon skulle tycka det kändes bättre då hon inte är van småbarn. Vi sa åt Agnes att hon skulle säga; kss kss kss. Då gick Agnes med pekfingret utsträckt efter Mirabelle och sa; sssss! Det här måste ju vara en av de roligaste perioderna? Kan ju passa på att berätta om min lördag också nu när vi ändå är inne på ämnet. Jag bjöd på vanilj/blåbär vetelängd som är underbart god enligt mig, små tigermuffins och svartvinbärssaft. Pappan i familjen fick kaffe. Agnes fick smaka våran saft också med hjälp av ett sugrör då mina glas var lite för stora och oj vad hon såg vuxen ut. När vi hade packat undan for vi och hämtade upp Lars mamma för att äta på Eastern Palace. Som vanligt var det underbart gott! Efter middagen smet jag och Emma in på Hemmakväll där jag fått höra av en bekant att det finns bumlingar som jag letat så mycket och det gjorde det! Blev lite annat smågodis också men mest bumlingar, mums mums mums. När vi kom hem till Sävar kom pappa och Eve förbi, när pappa hade gått hem så började vi flickor att spela spel men lillasyster valde att åka till stan sen. Jag och Emma spelade några vändor Uno tills vi valde att se filmen Trassel. Kan man annat än att älska den?



Slurp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0