Tick tack

Tiden bara springer iväg, jag hinner nästan inte med. Ibland vill jag bara stanna upp och skrika stopp, stanna, hallå! I torsdags åkte jag och Johan till Hakkas för att handla inför mitt tidiga födelsedagsfirande i byn och för hemresan som var i fredags. För första gången bodde vi i byn och det var mysigt samtidigt som det är annorlunda att bo så, ja inte ensligt men..ja hittar inte rätt ord. Haft en jättefin tid och blivit rejält firad i och med att jag fyller år nu på tisdag. Det riktigt värmer i hjärtat av allt fint jag fått både i presenter och i känslor. Hemma i byn så har vi två hundar, Tjappo och Bullen. Bullen är mer Johans hund, det är Johan han följer och lyder, så kändes riktigt roligt och mysigt då han blev mer min hund medan Johan var på jobbet. Stunder som dessa saknar jag Max ofantligt mycket, knappt pratat om han eller visat han för Johan men tror det varit för att skydda mig själv litegrann. Det var en jobbig period att lämna han kvar i Luleå och att aldrig träffa honom igen. Tågresan hem gick bara bra även om tåget blev cirka en och en halv timme försenat till Gällivare, men det gjorde ju bara att jag fick en och en halv timme längre med Johan och Bullen. Kom hem runt 23 på kvällen och satt uppe ett tag för att varva ner, gillade verkligen inte att vakna upp på lördag morgonen utan Johan, jag vill ju kunna ge han en god morgon puss och få gosa!

Min lördag spenderades tillsammans med stora delar av familjen, träffade sammanlagt alla förutom lillebror. Mamma hämtade upp mig vid tolv och vi åkte mot coop forum och affärerna där, sedan bar det av att hämta upp Eve som sovit hos en kompis. Vi åkte vidare mot Strömpilen där jag betalade en telefon men fick bara ett kvitto med mig då den blå var slut. Väl hemma i Sävar så åkte vi hem till familjen KPP där även pappa var på besök. Det kändes riktigt roligt att få se nästan alla nära och kära igen. Med mig från Gällivare hade jag med mig en mjukis ren till Agnes från mig och Johan. Jag är som sagt insnöad på det samiska. Renen blev omtyckt på en gång och jag lärde även Agnes att låta som en ren, tillslut gjorde hon det självmant direkt hon såg renen. När pappa hade gått hem åt vi andra grillat, både hamburgare och grillraket. Roligast av allt var att få se Agnes äta majskolv med hjälp av majshållare, det ni! Senare på kvällen när mamma och Eve hade farit hem så gick Lars och spelade medan jag och Emma såg filmen Winter's bone, en drama film som samtidigt var bra men ändå inte.

Idag har jag legat i soffan hela dagen, blev en sån dag då jag kände mig lite ensam utan Johan att gå till då jag har vaknat. Blev att jag bjöd Britt-Mari på middag och efterrätt. Det blev kycklinggryta med gorumét sås och chokladmousse med crisp! Blev en ganska sen middag på grund av min soff dag men ingen av oss dog av det. Till moussen så såg vi gråt filmen Allt för min syster, en jättefin men jättesorglig film som jag kan rekommendera för er som gillar sorgsna men samtidigt fina filmer. Imorgon ska jag få hämta min nya telefon och försöka att lära mig att använda en smartphone, blir intressant att se hur det går. Ska även roa mig med att tvätta kläder och så vidare nu då jag varit borta ett tag.

Snart börjar även allvaret, på tisdag som även är min födelsedag så ska jag gå till skolan och registrera mig för en tredje och sista termin på komvux, till jul ska jag ha mitt slutbetyg i julklapp, så är det bara. Ska åka hem till Sävar på min födelsedag faktiskt, har inte haft något behov av att ordna något jippo och vem vet, kanske har vi en nyfödd medlem i familjen då också. Därför tar jag med mig tårta till Sävar, ska även göra lasagne hemma med mamma då jag alltid brukar få det på min födelsedag. Får kanske ett syskonbarn i födelsedags present även om Mini var beräknad idag, eller ja igår enligt klockan. Den lilla skrutten gör kanske som Agnes och kommer dagen efter eller så väntar den lite till. Vi får se!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0