Snipp snapp snut

Så var denna helg slut
 
Kan nog inte beskriva med ord hur underbart det var i torsdagskväll när Johan kom hit. Den här gången hade han även med sig Bullen, som är en ståtlig snart två årig plott. Mirabelle blev inte så glad som väntat men det har gått väldigt bra i allafall. Hon har morrat och ryggat flera gånger men inte mer än så. Hon är även en dam som ska hålla koll på allting så ni kan ju gissa vad hon sysselsatte sig med, stirrtävling! Hon höll koll på Bullen nästan varje sekund och ibland blev Bullen less och gav ifrån sig ett missnöjt ljud. Får de bara umgås mer så blir nog deras relation mer avslappnad. Skrev av mig lite angående min förkylning i mitt förra inlägg och gissa vad som händer, förkylningen går steget längre och blir det värsta jag varit med om. Jag var så täppt i bihålorna att mitt ansikte gjorde ont, det smärtade och spände, direkt jag gick någonstans så bultade det i käkarna. Idag har det börjat kännas lite bättre så jag hoppas att det är på bättringsvägen.
 
I fredags hade jag som sagt mitt sista kursprov, kan varken säga bu eller bä då jag verkligen inte vet hur det gick. Det mesta flöt ihop till en gröt när jag fösökte läsa frågorna. Märkte vissa misstag jag gjorde men kunde inte komma på riktigt vart jag gjorde fel så att göra om sket sig på en gång. Jag är ändå nöjd att jag har läst företagsekonomi, låter verkligen inte som en kurs som jag vanligtvis skulle läsa. Imorgon får jag förhoppningsvis höra mitt provresultat och mitt kursresultat. Peppar, peppar, ta i trä! Efter provet så blev jag upp plockad av Johan och Bullen. Johan gick in för att handla till kvällens middag och jag gick vidare hem med Bullen. Det märks att han är en gårdhund, spårhund och inte så van vid koppel för han gillar att dra. Men sen så är han ju en plott också, de ska dra. Vi tog oss i allafall hem utan olyckor och arga miner. Ett tag efter att Johan kom hem så kom även Britt-Mari förbi och då fick vi pannkakor med grädde och sylt till en sen lunch/middag. Jag började dock prata om middagen på en gång just för att jag var så sugen. Johans köttgryta, mums säger jag bara om den. Däremot så blev han så trött att han la sig och sov så jag fick försöka på egen hand. Grytan blev ätbar men inte alls lika god som Johans, så jag får testa igen helt enkelt och bli lika bra.
 
I lördags så tog vi det ganska lugnt på förmiddagen, lite senare åkte vi ner mot stan och hämtade upp Britt-Mari. Efter det hämtade vi upp Eve och for vidare mot Sävar då vi var bjudna på Agnes två års kalas. Vilken unge alltså, av hennes humör att dömma så blev hon supernöjd med sin dag. Det var så mycket skratt och glada miner hela tiden, vi lekte med ballonger, tutor, vi dansade, vi fikade, vi öppnade paket och ja allt ni kan tänka er en två åring vill göra. Var så kul att Agnes började leka med Johan på en gång också, det är hennes lekfarbror då han är mycket piggare och roligare än storamoster. Lilla Elmer verkade också nöjd med dagen då det var mycket folk som kom och hälsade på. När de flesta av gästerna hade åkt hem for Johan och Lars till puben för att köpa pizzadeg och sen vidare in på Ica för att köpa garnityr till pizzan. Vilken lyx att bli bjuden på hemmagjord pizza av bagare Emma och stekaren Lars. Nu menar jag att han stekte köttfärsen, inte att han är en stekare som de där bratsen. Blev en tidigare kväll för oss än vanligt men min förkylning har verkligen tagit på krafterna och så ville jag bara vara hemma i soffan. Tack så mycket allihop för en lyckad dag och kväll!
 
Idag kom den dagen som jag och Johan alltid avskyr lika mycket, nämligen hemfärden. Men vad ska man göra? Bor man en bit ifrån varandra så kommer alltid de dagarna. Man får helt enkelt inte ta dagarna man är tillsammans med varandra för givet. Varenda sekund räknas även om det betyder att vi ligger och halvsover bredvid varandra. Har också varit så mysigt att ha Bullen här även om han drog omkull mig idag en gång plus att han höll på lyckas två gånger till. Det är inte lätt alla gånger speciellt inte när det är halt ute. Usch vad halt det var och han med sin envisa plottvilja. Saknar redan mina pojkar.
 

Kommentarer
Postat av: EmmaKP

Fint med stjärnan på bordet :)

Svar: Ja, det blev inte så dumt faktiskt :)
Gnussan

2012-12-16 @ 22:32:55
URL: http://emmakp.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0