Tisdag

Vilken dag! Min dag började med Hem till gården, vad annars? Efter det började jag sminka mig medan jag väntade på mamma. När mamma kom förbi så gick vi ner i förrådet för att få ut ett litet bord som jag har skänkt vidare till Eve. Jag gillar bordet men känner samtidigt att det inte kommer användas senare i livet då jag har planerat att på något vis bo ihop med Johan och då vill man ju gärna bygga ett litet bo tillsammans. När mamma åkte vidare så fortsatte jag med sminkningen. Gjorde en slags sotning med två olika bruna färger och så la jag till en ljus färg uppe under ögonbrynet. Jag blev jävligt snygg, eller ja är det just nu också om jag får skryta. Fått höra av Johan att jag har lite väl bra självförtroende ibland, men det är väl bara bra? Även om han kanske blir less på mina kommentarer om mig själv ibland. Tyvärr så ser sminkningen helt annorlunda ut på bild så tyvärr är det bara Britt-Mari, Sara och några okända stadsbor som har sett mig i mitt esse.
 
Mötte som sagt upp Britt-Mari vid middagstid och blev bjuden på Eurasia, ja, jag tog min vanliga rätt, stekt kyckling i stark sås. Den där nummer 59 kommer aldrig försvinna från mitt hjärta. Tack så mycket för en jättegod middag! När vi var så mätta att vi nästan rullade fram så åkte vi vidare hem till Sara då hon skulle hjälpa Britt-Mari med lite tekniska saker. Vi blev även bjuden på en bär/fruktsallad som satt riktigt fint i magen. Drack även vatten som en kamel tror jag, nästan så att man lagrar. Däremot så är det inte så bra nu när jag är förkyld och hostar väldigt rejält, då är det nära att jag kissar på mig flera gånger ärligt talat. Är inne på min tredje nyttighetsvecka nu faktiskt, duktigt va? Har inte druckit dricka eller ätit godis eller chips under den tiden. Visst, ikväll tog jag lite grädde till min gottesallad och i lördags fikade jag litegrann. Har även ätit en halv brownie! Man ska inte stirra sig blind på det som innehåller socker. Jag är nöjd då jag håller mig från dricka och gotta under veckorna.
 
Imorgon ska jag åka hem till Sävar och hälsa på hos familjen KPP, ska passa på att ta med lite julklappar jag har fått ta hem som ska vidare till barnen och även till mig. Ska även försöka få med mig litegrann nu på lördag då jag och pappa har planerat att göra köttbullar. Eftersom jag åker buss till Sävar på julafton så vore det väldigt skönt att få över lite grejer dit redan nu i veckan än att jag ska dra allting på måndag. Tänl, snart är det julafton. Jag längtar till julmaten, än om den är samma år så älskar jag den. Vad längar ni till?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0