47

Förkylningen har fortfarande klorna i mig men peppar peppar ta i trä, jag tror att det börjar bli bättre! Det har varit en väldigt lugn vecka i och med förkylningen, har inte haft ork till så mycket. 
 
I måndags blev jag hemma då jag kunde lägga mig först runt halv fem på morgonen, efter det fick jag sova kanske tre timmar om ens det. Tack rethosta, du vet verkligen när du ska retas. Istället för skolan så blev det ett besök till apoteket, blev inte så mycket smartare där men köpte halstabletter och en fet hudsalva till min stackars hud under näsan. Är röd än sen fjolårets förkylning så man kan nog säga att min hud är lite skadad tyvärr.
 
I tisdags gjorde jag mitt sista mystiska jobb. Har jobbat som mystery shopper och har gjort ålderskontroll på Umeå systembolag. Hur det går till? Jag gick in i butiken och handlade för en viss summa, efteråt så skickade jag en rapport som visade om expediten bett mig om min legitimation eller inte. Efteråt så lämnade jag tillbaka varorna och när jag kom hem så kryssade jag i en checklista och så fotade jag verifikationen plus alla kvitton. Vem som helst kan göra dessa uppdrag men tycker inte att det finns så många i Umeå och det är inte alltid som lönen är stor. För mina tre besök har jag tjänat 450 kronor. Nu är det ju inte bara ålderskontroller det gäller utan mycket mer! Åter till min tisdag, detta besök gjordes på Strömpilen, jag hade Britt-Mari med mig som blev en okänd person medan jag jobbade, haha. När mitt besök var klart så fortsatte vi runt på butikerna, jag hittade ett par bruna boots på Dinsko och nu kan man ju tänka; du köpte ju nyss bruna boots. Ja, jag har nyligt köpt ett par bruna boots som jag älskar! Dessa är däremot fodrade vilket är bättre nu när kylan har börjat komma men inte snön. De sitter även tusen gånger bättre om foten så det var ett välbehövligt köp. Mina andra är lite förstora och känns sladdriga, de här har hälkappa som ger hälen ett skönt stöd och ja, hela foten har ett stöd. Efter vårt besök på Strömpilen så åkte jag hem och tog hand om diskberget medan Britt-Mari gjorde naglarna, vi möttes upp igen senare och jag blev bjuden på middag på Frasses.
 
I onsdags så åkte jag tillbaka till Strömpilen för att köpa ut skorna jag la undan dagen innan, hade givetvis inte kontanter med mig så det fick bli så. Kvällen fortsatte med att jag fick i mig middag och tvättade en del.
 
Igår umgicks jag med mamma på stan då vi letade julklappar. Jag brukar alltid köpa en julklapp åt alla i familjen plus några vänner men i år har jag satt en gräns. Min ekonomi tillåter inte julklappar till allihopa om jag vill ha mat på bordet. Tyvärr så måste jag sätta maten framför julklappar. Visst, julklapparna är inte det viktigaste. Viktigast är att man är tillsammans med de man älskar. Jag älskar däremot att ge bort julklappar, presenter och allt vad det kan kallas. Det behöver inte vara något speciellt utan det är ju tanken bakom den som räknas. I år blir det bara Agnes och Elmer som får julklappar, ja Johan kommer också att få en då den köptes för ett tag sen. Hursomhelst så köpte både jag och mamma julklappar igår. Jag måste kolla en till sväng men handlade en julklapp till Agnes och har en hemma sen tidigare till Elmer. Nog ska det här bli en fin jul ändå!
 
Ska snart börja att göra mig i ordning för en sväng ner på stan idag också, idag är det naglarna som står på tur. Visst, där kan jag spara in pengar också men jag mår så bra av att fixa mina naglar så det känns inte som ett alternativ. Helst vill jag vinna på lotteri och kunna utbilda mig och jobba med naglar också. Ingen vet vad som händer i framtiden och att drömma är ju faktiskt gratis. Då jag kommer att komma hem ganska sent så har jag börjat förbereda middagen här hemma redan. Ikväll blir det kinagryta och ja, vi åt det förra veckan men jag vill ha något gott nu när jag ska vara hemma själv ikväll.
 
Apropå allt och ingenting. Jag är ju som sagt ganska seg på att uppdatera, därför undrar jag vad ni läsare tycker. Borde jag ta mig i kragen och börja dela upp mina inlägg mer eller går det bra att läsa mina små noveller när jag väl uppdaterar?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0