Friday

Idag, eller igår om vi ska vara duktiga och gå efter klockan så var jag hemma i Sävar. Eftersom jag nyligt var borta en vecka så behövdes det självklart en Sävar dos. Kom fram runt 14 tiden till familjen KPP, där möttes jag av en sovande Elmer och en sovande Agnes även om hon låg på övervåningen. Efter en liten stund så vaknade Elmer vilket resulterade i att Agnes också vaknade. Jag bar ner henne till vardagsrummet och allting var lugnt men när jag satt ner hon på golvet så blev hon som Blyger. Hon stod på samma fläck en väldigt lång stund, tillslut fick jag igång henne genom att stöka ner med hennes mjuka klossar. Som Emma sa; Du stökar ju ner mer än Agnes. Ja, nu är det kanske inte helt ordagrant men tror ni förstår. Tog mig även fram på golvet medan jag satt ner och såg allmänt dum ut men samtidigt så blev det ju ett litet träningspass. Det är nog inte många som ror en båt genom att sitta ner på ett parkettgolv?
 
När jag väl hade tagit mig upp från golvet så bar det av till Ica för mig, Emma och Elmer. Vi handlade lite till middagen och så handlade jag hem lite, sånt som kattmat till exempel, påsen här hemma började gapa tom och min Mirabelle kan ju inte gå utan mat.När vi började närma oss hemmet så mötte pappa och Eve upp oss och de följde med tillbaka till KPP en stund för att sedan gå hem till sin egen middag. Till middag åt vi grillad kyckling och pommes, inget slår Ica Sävars grillade kyckling, det är något jag saknar med att bo i stan. Efter middagen så dansade jag och Agnes bort lite kalorier och oj vad damen kan dansa. Vi gjorde till och med nästan en dubbelpannkaka, nu är ju hon för kort för att vi ska kunna göra en riktig men hon skötte sin snurr väldigt bra. Förhoppningsvis kommer hon att fortsätta med att dansa, det är alltid roligt!
 
Kvällen fortsatte med lite mys och gotta tillsammans framför början av You don't mess with the Zohan, varför bara början? Ja, jag skulle hem och då går bussen 21.15 som sagt. Ingen större skada skedd för mig som har sett filmen mer än en gång då det är en av både min och Johans favorit. På bussen hade jag sällskap med Eve som skulle på Emils spelning på Verket. Kände mig lite elak som inte for men ärligt talat så ville jag bara hem och ta det lugnt. Har återigen hamnat i en trött period men den tar vi oss igenom! Väl hemma så har jag duschat och försökt få till en bra fläta men den blev väl som den vart. Imorgon ska jag nämligen fara och fira Britt-Mari då hon fyller 24 år på söndag. Nu du, nu är du lika gammal som mig snart. Hur känns det?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0