Lite av allt

Ja, vad ska man säga. Just nu är ingenting som det var tänkt att det skulle vara men det får väl fungera i alla fall. För mig som är planerare svider det lite men det finns inte så mycket att göra åt det. Lite tråkigt bara då jag gått och längtat efter det här och nu blev det inte av. Det blir av men riktigt när vet jag inte, men jag kan säga det såhär; JAG SAKNAR DIG!
 
I helgen som var har jag som sagt varit hem till Sävar men jag har även varit hem till Britt-Mari och firat henne då hon fyllde år i söndags. Nu är hon lika gammal som mig, nanananana! Dagen började däremot inte lika roligt, när jag var påväg till bussen så stod en bil på min parkering. Det här var andra gången en bil stått där utan lov, sen så stod den här bilen där igen nu i måndags! Uthyrda parkeringar betyder faktiskt uthyrda, bara för att en parkering är tom nu och då kan man inte ta för givet att den är ledig. Gör som alla andra, prata med Bostaden om det finns lediga parkeringar och ställ dig i kö! Har lämnat en kärlekslapp på stolpen och förhoppningsvis slipper jag se den här BMWn igen, nu har jag dock ägarens nummer så då ringer jag han direkt eftersom UPAB inte är så snabba på att komma ut och ge böter. Men i allafall, åter till lördagen! Det blev en riktig tjejkväll full med skratt, goda miner, mat, fika, singstar, godis och så vidare. Däremot så hade vi med oss en liten herre vid namn Elmer också och när vi började fika så kom även pappan i familjen KPP förbi efter hockeymatchen. Maten var som vanligt supergod och fikat supermumsigt. Det är roligt när folk fyller år, man får alltid äta massa gott!
 
I söndags bar det av hem till pappa då det var fars dag om ni inte missade det. Vaknade och insåg att bussen till Sävar gick om ungefär en timme så det blev att klä på sig och gå ut. Väl nere på stan så köpte jag en Agent X9 i fardag present då det är en tidning han ofta fick av oss barn som små vid jul eller liknande. Jag och mina syskon har ärvt tidnings genen av vår far och därför vet jag hur roligt det är med nya tidningar hur många man än har hemma. Dagen fortsatte med godfika och en supermumsig middag. Middagen bestod av kyckling, ris och hemmagjord currysås. Inget slår min pappas currysås, minns när jag var liten och bad om en sjö på tallriken då mamma eller pappa skulle ge mig sås. Så gott? Ja!
 
Åter till nu tid, även om den här veckan inte blev som planerat så har jag fullt upp ändå. Idag har jag varit hemma hos familjen KPP praktiskt taget hela dagen, imorgon ska jag åka till Coop Forum för ett litet jobb på en affär i området, sen blir det att gå några små ärenden till Rusta då jag behöver en ljusslinga. Britt-Mari ska följa med mig och vi ska även umgås på torsdag då jag ska hjälpa henne att shoppa. Sen fortsätter min torsdag med att städa litegrann inför min fest på fredag. Känns jättekonstigt att ha fest då det är i allafall två år sedan jag hade en fest men roligt ska det bli!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0