Trötter

Jag vet inte vad det är med mig för tillfället men jag vill bara sova. Även om jag inte är så trött så vill jag bara sova. Känner mig lite som Skalman förutom att jag bara äter och sover, jag gör inga smarta uppfinningar och så vidare. Har haft den här perioden ett bra tag nu, kanske är det förkylningen som har ett grepp om mig än fastän jag bara är snuvig nu. Jag vet inte, men det känns så dumt när man vill sova hela tiden. Jag vaknar på morgonen och nästan planerar när jag kan vila eller så igen sen under dagen. Dock så följer jag inte mina planer alla gånger men i allafall. Förhoppningsvis går den här perioden över snart för inom en snar framtid är det dags för sista provet i företags ekonomin.
 
Det är väldigt mycket att hålla reda på nu då vi har börjat med olika slags bokföringar, verifikationer, debit och kredit. Ja det är bara en handfull av alla nya ord! När det gäller debit och kredit så ska allt ha en balans, det är väldigt logiskt men ibland är det svårt att få med allting på rätt plats i allafall, sen att kunna alla dessa BAS konto plan är också lite svårt. Det är lite svårt när man ska skriva in alla händelser i bokföringen, i facit står vissa ord och själv skriver man andra så man vet aldrig om det blir rätt gjort ändå ur lärarens synvinkel. Men men, ska klara provet i allfall, sen hur det kommer att gå vet jag inte än.
 
Jag har också allt mer blivit sugen på att utbilda mig till nagelterapeut men den drömmen är väldigt långt borta då det kostar mer än vad jag har. Betydligt mycket mer än vad jag har, haha. Men just nu känner jag; Jag vill studera och få en utbildning! Blev väldigt besviken då jag fick reda på att min utbildning på universitetet är sökbar först till hösten. Allt mitt slit har ju varit för att få börja utbilda mig nu till våren. Men så är det ju som med allt annat i livet, det är inte alla gånger det blir som man har tänkt sig. Tyvärr ogillar jag det till en väldigt stor grad. Någon där ute som förstår min frustration? Allt det här kanske också ger mig den här trötthetskänslan jag känner hela tiden.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0