Give me some IQ

Ibland blir allting lite väl krångligt när det gäller skola och ekonomi. I tisdags var jag och Johan till min läkare i Sävar och till att börja med så blir jag sjukskriven 50 %. Eftersom jag då ska studera 50 % så tänkte jag göra ett avbrott i två kurser, men är jag sjuk längre än 14 dagar behöver jag inte göra det riktigt än enligt skolan. Skolan sa åt mig att ringa försäkringskassan och anmäla mig sjuk, men har inte riktigt förstått hur man gör då det gäller 50 % av hela min tid och inte bara en dag hit eller dit. I ett mail från försäkringskassan skrev en handläggare om sjukpenning, men den jag pratade med idag anser att jag ska prata med CSN. Det känns jobbigt att man ska hoppa hit och dit utan att förstå något då man får höra olika saker. Det ordnar sig väl inom sinom tid men jag hade helst fått det ordnat nu så att jag kan fokusera på den studietid jag har kvar. Ibland vore det helt enkelt skönt om man kunde få en lathund där det står precis hur jag ska göra. På skolan måste jag prata med olika personer och så måste jag prata med försäkringskassan och CSN, man kan ju bli förvirrad för mindre. Men man ska alltid tänka positivt, då blir det bättre. Synd bara att min positiva sida inte kan snabba på saker. Nu bär det strax av till skolan, valde att ta det lugnt idag nu på förmiddagen. Har läst lite på psykologin och även bokat in företagsmöten till min fältuppgift. Idag är det företagsekonomi 1 som gäller sen blir det hem och äta middag för att senare läsa väldigt mycket psykologi, har prov på fredag. Wish me luck!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0