Chili

Igår hade jag och Britt-Mari planerat att grilla om vädret skulle tillåta det. Solen sken och graderna var inte så låga men vinden däremot, hujja. När jag var påväg ut till bussen kändes det som att vinden skulle ta tag i mig och lyfta upp mig. Av någon anledning så blåser det också ganska friskt inne på Britt-Maris gård även fast man kan anse att det inte borde göra det. Till att börja med så gick vi till Ica Kvantum för att handla det vi behövde till middagen men även så att Britt-Mari hade hemma mat till veckan, det funkar ju inte att jag kommer och äter upp hennes förråd hela tiden, haha, skämt åsido. Vi kom på den smarta idén att använda en grillpanna för att få en fin stekyta på kycklingfiléerna innan allt åkte in i ugnen. I och med att det användes en grillpanna istället för en vanlig stekpanna så såg det precis ut som att vi hade grillat. Tillslut var det dags att äta middag och vi passade på att testa en ny sås från Eriks. Ja, såsen är inte ny i sortimentet men den är ny för oss i smaken, chili bearniase, helt underbar god! Den påminner om den goda chipotle bearnaise såsen som Allstar har slutat med. Så, Eriks chili bearnaise kan jag verkligen rekommendera till er som gillar lite sting. Tack så mycket för middagen Britt-Mari, imorgon blir det leverstuvning hos mig! Eller ja, jag ska försöka göra det iallafall.
 
Efter middagen så såg vi filmen Förortsungar som är en svensk, varm och charmig film. I grund och botten är den nog mest riktad till yngre men jag gillar verkligen filmer som handlar om något som faktiskt händer i vårt land. Det är kort sagt en varm film med mycket musik och det tycker vi om, eller hur? När filmen var slut slog vi igång Bounce dvd från deras sista turne om jag minns rätt. Bounce är eller ja, har varit Sveriges största dansgrupp kan man nog säga. Jag och Britt-Mari såg dom någon gång under gymnasiet och dom var riktigt duktiga. Dans, sång och musik förgyller ens eget liv så mycket även om man inte kan något av det själv, haha.
 
Blev en tidigare kväll än vanligt då jag började att få ont i magen. Går ju som sagt och får blödningar varannan vecka om inte varje vecka nästan och då blir min kropp i uppror. Sen så är ju inte min kropp helt inne på att jag äter mat igen. Det enda jag kan göra är att vänta och se om det blir bättre för ärligt talat vet jag inte vad man ska göra annars. Om jag ändå hade sluppit den ytliga blodproppen då hade jag sluppit allt tjabbel. Men som sagt, vad vore livet utan alla sin om.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0