Let's dans

Min fredag började med en skön sovmorgon innan det var dags att ta itu med disken. Såg dock att jag hade ett missat samtal när jag klev upp så först ringde jag Britt-Mari och fick veta att hon redan var klar med sina ärenden så det var fritt fram för mig att komma dit när jag ville. Först av allt började jag med det lilla berget av disk, kändes dumt att ha massa disk framme när Emma skulle komma och sova över på lördagen. Efter disken så åt jag lunch vilket bestod av sex köttbullar, ja, det är inte den bästa lunchen jag vet men det räckte. Klädde på mig mina träningskläder och slängde upp ryggsäcken på axlarna och begav mig därefter till Axtorpet för att hämta ut ett paket. Ja, jag brukar ju hämta mina paket på Ålidhem men det här var skickat med DHL och då är det Axtorpet som gäller. När jag var klar där började jag vandra hemåt men gick först in en sväng på Ica Berghem för att ha allting hemma till lördagen och söndagen. När jag väl var hemma igen så kände jag att allting hade tagit längre än vad jag trodde att det skulle göra, tji fick jag. Skickade ett sms till Britt-Mari för att uppdatera henne om läget innan jag hoppade in i duschen. Efter många om och men tog jag mig äntligen iväg hem till Britt-Mari. När jag kom innanför dörren så började vi prata massvis direkt vilket inte är något ovanligt när det gäller oss två. Samtidigt så började Britt-Mari med middagen som bestod av en köttgryta med morötter, paprika, lök, champinjoner och ris, det satt riktigt fint med en god middag i magen vill jag lova. Konstigt nog hann jag aldrig bli så hungrig fastän jag knappt hade ätit något tidigare under dagen men sånt där är alltid olika för mig iallafall.
 
Vi fastnade vid köksbordet ett tag innan vi bytte plats och satt oss i soffan framför Let's Dance. Många anser nog att det är ett pensionärsprogram och därifrån kommer även min rubrik till inlägget. Många äldre säger just Let's dans och jag tycker att det låter så gulligt. Däremot så anser jag att det är ett familje program, det är roligt med musik och dans så varför inte titta på det när det också är människor man gillar som tävlar. Eller ja, gillar och gillar men ibland har man ju faktiskt någon man tycker kan vara extra rolig att titta på. Efter programet så startade vi filmen Footloose och då menar jag den från 2011 och inte orginalet från 1984. Blev däremot inte så att jag såg hela filmen då klockan började närma sig midnatt och jag hade tänkt ta mig upp i tid på lördagmorgonen då jag skulle möta upp Emma nere på stan. Hör och häpna, jag kunde inte gå och lägga mig på en gång vilket resulterade i ungefär sex timmars sömn, det är inte okej någonstans tyvärr.Viktigast av allt är ju dock att jag tar mig upp vilket jag alltid gör, men iallafall, skärpning!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0