RANCH

Min fredag började med trötthetens tecken, direkt efter min lunch som bestod av köttfärssås, blomkålsris och grönsallad, allt i en salig röra så blev jag jättetrött. Jag var däremot inte den enda trötta, när Britt-Mari ringde så bestämde vi gemensamt att båda skulle vila. Jag la mig på soffan för att vila och började ganska snabbt drömma om hur trött jag var, hur blicken blev sämre och sämre på grund av trötthet och hur jag satt och höll på att somna. Trött? Ungefär två timmar senare kom Britt-Mari hit och vi begav oss ut på en promenad till Ica på Mariehem för att handla hem till kvällens middag. Min korg såg bra ut i början men sen la jag ner en chipspåse. Chips kan nog många tänka, skulle inte jag sluta med det? Ja, så är ju planerna men nu har äntligen chipssmaken ranch kommit tillbaka, den har varit borta i över tio år. Det finns även en gullig historia till dessa chips, eller ja, jag tycker att den är gullig iallafall. Jag minns att pappa brukade köpa hem ranch när jag och mina syskon var små, vi bodde fortfarande tillsammans allihopa i huset. Mamma gillade varken smaken eller doften och hon avskyr än idag till exempel sourcream & onion, ranch ligger i ungefär samma liga. Men som sagt, pappa gillade dom här och köpte därför hem dom, jag smakade och blev fast, jag fullkomligt älskade dom. Tillslut så tyckte även mina småsyskon om dom, vet inte om dom lärde sig det av mig eller att dom bara såg att jag tyckte om chipsen men hädanefter hette dom inte ranch utan namen blev Erica chips. Så, jag ville helt enkelt köpa hem en påse och testa mina älskade chips. Betyg? Ja, jag tycker att dom smakar för mycket paprika men det kan ju också vara just den här påsen. Jag har alltid varit en sucker för chips och under mina sämsta perioder har det alltid gått åt minst en påse i veckan. Då tycker nog många att jag om någon inte borde köpa hem chips, där kan jag dock säga att jag har varit duktig. Det här är min första påse chips sen före vecka 48. Har smakat lite chips hemma hos andra men har aldrig haft det hemma sen dess tills nu.
 
Oj vad mycket prat det blev om chips, men som sagt jag är en sucker för chips. Idag blev jag bjuden på middag hemmavid, det enda jag gjorde var att diska bort disken från vår middag tillsammans igår och så gjorde jag en grönsallad. Britt-Mari gjorde goda köttfärsbiffar med västerbottensost, mums mums! Det blev en ganska sen middag i och med att vi alltid hittade på annat att göra men vad gjorde det? Vi är ganska van att det blir så ibland och det är ju faktiskt inte hela världen. Kvällen har bestått av skrattande, tårar av skratt och massa prat som vanligt, det är en vanlig dag i våra liv kan man säga, haha. Imorgon ska vi umgås hemma hos Britt-Mari och om vädret tillåter så ska jag leka grilldrottning! Är det dåligt väder så gör vi samma mat fast inomhus, det blir inte helt samma känsla men det blir ju god mat iallafall. Vad vore livet utan god mat? Ja, kanske smalare, haha. Ni får ursäkta men min humor är inte så bra alla gånger även om jag själv skulle vilja tro det.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0