Arbetsintervju

Idag har jag varit på min allra första arbetsintervju, ja, allra första kanske det inte är men det är helt klart den som räknas. Första tankarna var om vad jag skulle ha på mig, hur jag skulle ha håret och jisses, vad skulle jag säga? För som jag skrev tidigare, visst är det skrattretande att jag får min första intervju i samma veva som jag kommer in på universitetet? Är nöjd med klädvalet och ordnade håret så som jag brukar. Kändes väldigt nervöst minuterna innan intervjun och även i början på intervjun men efter en liten stund så kändes det bättre och jag slappnade av mer. Kunde dock vara skämtsam redan i början så det var ju bra i alla fall. Nu är ju den här tjänsten en heltids tjänst mestadels på kvällar och helger men även på dagar så chansen att jag får jobbet är ju väldigt liten i och med mina studier som jag berättade om. Däremot så kan man ju hoppas på att dom tyckte om mig så mycket att dom kan tänka sig att se mig som en vikarie, haha. Vem vet, dom jobbar ganska snabbt med att få tjänsten tillsatt så får nog veta redan i veckan hur det blir. Fotade min klädsel i hiss spegeln och har väldigt roligt åt hur annorlunda man kan se ut beroende på vinkel och klädesplagg. Min kofta döljer verkligen att jag är så stor som jag är, på bilden ser det ut som att jag har gått ner halva mig vilket jag inte har. Dock så har det nästan alltid varit så, framifrån ser man inte min rätta storlek. Ibland kan jag tänka att jag är mindre och sen ser jag mig själv från sidan och tänker, jisses, är det där jag? Men i alla fall, är jätteglad över att jag gick på intervjun och fick träffa så fina människor. Än om jag inte får ett jobb så har jag ju fått lite erfarenhet i min ryggsäck. Kommer nog aldrig komma ifrån att jag är lite nervös i början och snubblar på tungan några gånger, det är ändå som en fis i rymden om man ser till helheten.
 
Apropå bilden här nedanför, visst ser det ut som att halva jag är borta? Det är lite roligt vad en kofta kan göra.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0