Falska potatisbakelser

Bakade något jag aldrig gjort i lördags vilket var solskensbullar, idag har jag slagit till igen och bakat falska potatisbakelser. Var lika nervös den här gången men då jag blev så nöjd med min vaniljkräm sist och skulle göra en till sats idag så var mitt självförtroende ändå på topp roligt nog. Egentligen ska man ju inte säga bra saker högt för då går det dåligt men hör och häpna, det gick jättebra! Såg till att ordna några allergivänliga bitar till Britt-Mari så hon har något att fika på mitt kalas också, det är ju inte så roligt om hon bara får titta på. Måste vara lite stygg och skryta men mina falska potatisbakelser blev supergoda, hade kunnat sluka en till bit om dom inte varit så mastiga, haha.Skulle man ta bort den rivna mandelmassan och kakaon skulle den här bakelsen vara väldigt god med kokos. Finns säkerligen något annat namn för den men i alla fall. Innan bakandet blev jag även bjuden på pizza som vi fick hemkörd, så det är inte så konstigt att det blev väldigt mastigt. Tack så mycket för middagen Birgit! Än fast hon är hemma i Åsele så ville hon bjuda mig på pizza för att fira att jag kom in på universitetet, hur snällt är inte det? Jisses, om fem minuter så fyller jag 25 år. Har aldrig haft någon ålderskris och fick höra i somras av en tjej att hon trodde att jag var yngre än henne och hon var 23 så än behöver jag inte få panik. Sen så sägs det väl att man bara blir godare med åren? Ska vi vara petiga med klockslag så föddes jag först 12.42, mitt i lunchen, jisses om mamma måste ha varit irriterad på mig. Min födelsedag ska firas med att tvätta faktiskt men till middag blir det att jag och Britt-Mari går ut och äter på Eurasia. Valde att fira med familjen på torsdag istället då två pojkar har planerat in hockey på min 25 års dag, jag nämner inga namn, host host, haha. Skämt åsido, jag överlever, ska ju leva några år till faktiskt.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0