Körkort kan locka invandrare till jobb

Så lyder rubriken på en artikel i dagens VK, det första jag tänkte var; Vi svenskar utan jobb och körkort då? Valde att skriva till journalisten och ge min syn på det hela för enligt mig vore det enda rätta att alla skulle kunna få hjälp med ett körkort. Jag skrev såhär;
 
"Hej Monica

 

Det första jag tänkte på när jag läste artikeln var; Vi svenskar då?Jag har inte råd med körkort och jag är arbetssökande. Söker flera jobb i veckan men har aldrig fått komma på någon intervju ens. För mig skulle ett körkort säkerligen underlätta men vars ska man få pengarna ifrån till det? Lever just nu i ett distans förhållande och vi har pratat om att flytta ihop men då min pojkvän bor i en liten by som ligger nästan fem mil från närmsta stad så skulle det aldrig gå utan körkort för mig. Får höra mer än en gång att det behövs folk i byarna runt omkring men det är ju ingenting att göra något åt. Kan ju tillägga att min pojkvän har jobb och därför vore det bättre för mig att flytta upp då jag skulle ha lite större chans till jobb om jag bara hade ett körkort. Vi har alla olika förutsättningar i livet men jag tycker att det enda rätta vore att  ALLA kunde få hjälp med körkort för att kunna få jobb vars nu än jobbet ligger. 

 

Med vänlig hälsning Erica Karlsson Palm"

 

Jag lever i en sån tristess och ovisshet att jag blir galen, när man då läser en sån här artikel ser man nästan rött. Jag har ingen möjlighet till att spara till ett körkort men jag vet att ett körkort skulle underlätta. Behöver nog inte påpeka att jag inte är rasist på något vis men för den delen tycker jag inte att det här är rätt. Kan däremot påpeka att jag tycker att det är fel att deras körkort gäller i ett år och sen inte alls. Samma är det med många utbildningar. Det behövs en ändring på hur allt fungerar.

 

 

 

 För att läsa hela artikeln är det bara att klicka på bilden


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tycker varken en vanlig Svensson eller invandrare ska få nått körkort betalt. Dom som lagt ut tusentals kronor och kämpat för kortet skulle ju se det som en fet jäkla käftsmäll. Så är livet, antingen får man spara pengar, eller önska sig delar av körkortsslanten. Inget i livet är gratis och jag blir förbannad på människor som påstår att det skulle öka deras chanser till jobb om dom fick betalt körkort. Då borde ju alla få ta körkortet gratis, och tyvärr funkar inte det. Så det är bara att gilla läget.

Nej till gratis körkort!

Svar: Jag håller med, valde att svara mer ingående på din kommentar i ett inlägg. Förhoppningsvis snurrade jag inte till det, haha :)
Erica KP

2013-08-02 @ 19:40:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0